Aktualizacja: 11.05.2025 12:53 Publikacja: 09.09.2013 08:35
Według szacunków firmy ABI Research płatnym telewizjom udało się przyłączyć w I półroczu 23 miliony nowych abonentów. Wzrost był niewielki, bo to tylko o 3 proc. rok do roku. – Znaczący wzrost liczby klientów odnotowały usługi telewizyjne oferowane przez operatorów telekomunikacyjnych oraz platformy satelitarne, podczas gdy sieci kablowe i płatna telewizja naziemna odnotowały zaledwie śladowe wzrosty – podaje ABI Research.
Najszybciej rynek będzie rósł w rozwijającym się rejonie Azji i Pacyfiku, najwolniej – w najbardziej już rozwiniętej Ameryce Północnej, gdzie płatną telewizję ma już 80 proc. domów, a do rywalizowania z nią coraz poważniej przystępują internetowe serwisy wideo. Jedynie serwisy telewizyjne operatorów telekomunikacyjnych wciąż rosną tam w siłę widocznym tempie. – Tacy operatorzy jak At&T i Verizon pokazali w I półroczu spore przyrosty klientów. Jak szacujemy, w całym 2013 roku abonentów tego rodzaju usług przybędzie w Ameryce Północnej 1,5 mln, dzięki czemu łącznie będzie ich na koniec roku już 11,9 mln. Przychody z opłat, jakie odprowadzą operatorom w samym tylko tym roku, sięgną 10 mld dol. – podaje Khin Sandi Lynn, analityczka ABI Research. Globalnie rynek płatnej telewizji ma być według firmy w tym roku wart 245 mld dol., a jej klientów będzie w grudniu 895 mln.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas