Reklama

Prezes TP: Wirtualna Polska może zostać sprzedana

Publikacja: 07.12.2012 16:37

– W dłuższej perspektywie spółka albo znajdzie partnera, albo może trafić na sprzedaż – powiedział Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej (Orange) agencji Reuters o Wirtualnej Polsce.

Tym samym po raz pierwszy potwierdził to, o czym mówiło się cyklicznie od kilku lat. Drugi pod względem liczby użytkowników i odsłon po Onet.pl portal w polskim Internecie, może zmienić właściciela.

W wywiadzie opublikowanym w piątek, Witucki zaznaczył jednocześnie, że telekom dziś sprzedaży portalu nie planuje.

W 2011 r. Wirtualna Polska miała 178,6 mln zł przychodów, blisko 25 mln zł zysku operacyjnego i 21 mln zł zysku netto. Jej EBITDA?(zysk operacyjny plus amortyzacja) wyniosła 40,5 mln zł.Jeśli przyjąć, że wycena serwisu byłaby wskaźnikowo zbliżona do wyceny Onet.pl przy jego przejęciu przez Ringier Axel Springer (13-krotność EBITDA?z 2011 r., czyli 1,26 mld zł), to TP?mogłaby uzyskać za swój portal około 520 mln zł.

W październiku Wp. pl zanotowała 10 mln unikalnych użytkowników, a jako grupa serwisów 12 mln. Liczba odsłon grupy portalu wyniosła 2,37 mln, podczas gdy grupy Onet. pl – 2,47 mln. WP. pl miała natomiast lepsze wyniki niż jej konkurent jeśli chodzi o liczbę odsłon mobilnych.

Reklama
Reklama

Prezes TP?kreślił też (nie pierwszy raz) pesymistyczny scenariusz dla branży telekomunikacyjnej na przyszły rok. Podtrzymał, że w 2013 r. wartość rynku spadnie za sprawą obniżek MTR-ów i deprecjacji rynku usług głosowych. Określił obszary, w których zarząd będzie szukał oszczędności.

– Możemy uprościć naszą strukturę i outsoursować część usług. Powinniśmy też zaoszczędzić na IT – zadeklarował.

Podtrzymał, że w 2013 r. wielkość inwestycji grupy ma odpowiadać 14 proc. jej przychodów. Ale też zaznaczył, że osiągnięcie takiej proporcji będzie dla grupy „wyzwaniem”.

Co to oznacza nominalnie – na razie nie wiadomo. Prognozy przychodów grupy TP na 2013 rok na razie nie znamy.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama