UKE ukarał Playa za niestosowanie procedury chroniącej prawa abonenta

Publikacja: 18.12.2018 18:15

10 tysięcy złotych kary nałożył Urząd Komunikacji Elektronicznej na P4, operatora sieci Play za to, że nie wypełniła obowiązku utrwalenia oświadczenia abonenta o zmianie warunków umowy dokonanej przez telefon.

Jak relacjonuje urząd, postępowanie zostało zainicjowane po skardze abonenta, który podczas kontaktu telefonicznego z konsultantem P4 zmiany warunków zawartej umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

UKE przypomina, że w takiej sytuacji Prawo telekomunikacyjne nakładało na telekom obowiązek utrwalenia oświadczenia abonenta, jego przechowywania i udostępniania. W omawianej sprawie, P4 nie wykonała powyższego obowiązku.

Prezes UKE oceniając zakres naruszenia zwrócił uwagę, że sieć Play dopuściła się naruszenia przepisu Prawa telekomunikacyjnego z zakresu ochrony abonentów i użytkowników końcowych w relacjach z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym.

Naruszenie przyniosło taki skutek, że abonent nie był w stanie udowodnić, że zmodyfikował zamówienie.  „Tym samym został pozbawiony możliwości faktycznego zabezpieczenia swoich interesów” – czytamy w komunikacie UKE.

Prezes UKE wziął pod uwagę, że P4 było już karane, w tym za naruszenia związane z zawieraniem i wykonywaniem umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, ale też, że z uwagi na jednostkowy charakter naruszenia kara pieniężna powinna być proporcjonalna do stwierdzonego naruszenia.

Z drugiej strony w ocenie Prezesa UKE nałożona kara powinna też pełnić funkcję prewencyjną i nakłonić ukaranego do zapobieżenia powtórnemu naruszeniu obowiązków w przyszłości.

Decyzja UKE nie jest prawomocna. P4 może odwołać się do sądu.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku