10 tysięcy złotych kary nałożył Urząd Komunikacji Elektronicznej na P4, operatora sieci Play za to, że nie wypełniła obowiązku utrwalenia oświadczenia abonenta o zmianie warunków umowy dokonanej przez telefon.
Jak relacjonuje urząd, postępowanie zostało zainicjowane po skardze abonenta, który podczas kontaktu telefonicznego z konsultantem P4 zmiany warunków zawartej umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
UKE przypomina, że w takiej sytuacji Prawo telekomunikacyjne nakładało na telekom obowiązek utrwalenia oświadczenia abonenta, jego przechowywania i udostępniania. W omawianej sprawie, P4 nie wykonała powyższego obowiązku.
Prezes UKE oceniając zakres naruszenia zwrócił uwagę, że sieć Play dopuściła się naruszenia przepisu Prawa telekomunikacyjnego z zakresu ochrony abonentów i użytkowników końcowych w relacjach z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym.
Naruszenie przyniosło taki skutek, że abonent nie był w stanie udowodnić, że zmodyfikował zamówienie. „Tym samym został pozbawiony możliwości faktycznego zabezpieczenia swoich interesów” – czytamy w komunikacie UKE.