Za sprawą uśpienia P4 operatora sieci Play rynek mobilnego Internetu w ostatnich 1-2 latach rósł wolniej. Telekom kierowany przez Joergena Bang-Jensena niezmiennie deklarował, że ma 1,1 mln abonentów usługi Play Online i do tej pory się to nie zmieniło. Teraz pewnie jednak zmiana nastąpi.
We wtorek wieczorem Play ogłosił start komercyjnej oferty szybkiego mobilnego Internetu LTE. Poprawił jednocześnie wszystkie taryfy dostępowe. Na razie ma sieć LTE o małym zasięgu (według zarządu we wtorek w dniu startu było to około 30 proc. populacji), dlatego może kusić konsumentów usługą bez limitu – i to robi. Tzw. fair user policy przewiduje możliwość wykorzystania w miesiącu do 200 GB. Konstrukcja obowiązuje do końca 2014 roku. Klientom konkurencji daje w promocji Internet za darmo na pół roku.
Sieć Plus, która pierwsza wprowadziła technologię LTE dwa lata temu i ma – jak niedawno podała Justyna Kulka, odpowiedzialna za ofertę dla klientów indywidualnych w telekomie – 0,5 mln użytkowników, łatwo się nie poddaje. We wtorek wyszła na rynek z promocją obejmującą darmowy Internet LTE w smartfonach. Zarówno dotychczasowym, jak i nowym abonentom oferuje go w umowach na dwa lata. – Nie damy sobie odebrać pozycji lidera w segmencie LTE – zapowiadała Kulka w ub. tygodniu.
Oprócz Plusa w grupie Zygmunta Solorza-Żaka usługę LTE świadczy jeszcze Cyfrowy Polsat. Według analityków finansowych mógł on zakończyć trzeci kwartał br. z około 210 tys. abonentów Internetu. Można szacować, że przynajmniej połowa z nich używa właśnie LTE, ponieważ Dominik Libicki, szef platformy powtarza, że rozwiązanie ma udział w sprzedaży proporcjonalny do zasięgu.
Po pierwsze smartfony