Cisco wchodzi na rynek z nową platformą dla operatorów chcących oferować usługi wideo i  przekonuje, że jej rozwiązanie może sprawić, że zacznie się zmieniać podział zysków pomiędzy firmami oferującymi usługi dostępu do sieci a dostawcami treści (tzw. OTT).

Swą platformę Videoscape Unity Cisco rozwinęło we współpracy z przejęta firmą NDS. Ma ona ułatwić dostawcom usług i firmom medialnym dostarczanie  treści wideo na wiele ekranów (telewizor, tablet, smartfon). Jedną z oferowanych na platformie usług jest wieloekranowa nagrywarka DVR w chmurze, która umożliwia użytkownikom odtwarzanie ulubionych audycji oraz programów po zakończeniu ich emisji, czy odtwarzanie treści zapisanych przez nagrywarkę DVR w dowolnym miejscu i na dowolnym ekranie.

Cisco podkreśla, że operatorzy mogą wybrać sobie  poszczególne komponenty danej usługi i dopasować je do swoich potrzeb.

– Wdrażając ofertę wideo nowej generacji, dostawcy usług i firmy medialne musiały dotychczas dokonywać wyboru: albo skorzystać ze spersonalizowanych rozwiązań zintegrowanych, które były odpowiedzią na tylko jedną, konkretną potrzebę, albo wybrać standardowe rozwiązanie produktowe, które wiązało się z ograniczonymi możliwościami personalizacji i uatrakcyjnienia marki. Natomiast Videoscape Unity łączy w sobie korzyści wynikające z obu tych koncepcji – wyjaśnia Marcin Wawrzyński z Cisco Polska.

Scott Puopolo z Cisco Interent Business Solutions Group przekonuje, że dostawcy Internetu, którzy zdecydują się na rozwiązanie Cisco staną  się agregatorami treści  i tym samym będą mogli konkurować z dostawcami serwisów OTT. – Sytuacja dojrzewa do tego, by proporcje w podziale zysków pomiędzy firmami oferującymi usług dostępu do sieci a dostawcami treści w Internecie zmieniły się na korzyść tych pierwszych. Nasza platforma to umożliwia – przekonuje Scott Puopolo.