Lokalni ISP też mogą zarobić na sprzedaży energii

Energia elektryczna w kanale sprzedaży operatora telekomunikacyjnego to dziś popularny temat. Część rozważanych modeli nie sprawdziła się. Operatorzy – w tym Orange Polska, czy T-Mobile Polska – rozważają różne warianty współpracy z producentami prądu. Kupując dziś energię od operatora klient może osiągnąć oszczędność w wysokości co najmniej jednej faktury w skali roku – przekonują tymczasem Karolina Fojcik, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży i Maciej Grędysa z firmy Green zajmującej się sprzedaż energii elektrycznej.

Publikacja: 23.05.2014 14:26

Lokalni ISP też mogą zarobić na sprzedaży energii

Foto: ROL

Rpkom.pl: Polkomtel i Cyfrowy Polsat ruszyły w kwietniu ze sprzedażą energii elektrycznej. W ramach pilotażu taką ofertę wprowadza też Multimedia. Czy sprzedaż energii może być dla operatorów telekomunikacyjnym ważnym biznesem i kiedy tak się stanie?

Karolina Fojcik, Maciej Grędysa: – Każdy operator dąży do tego aby zwiększyć przychody, a co za tym idzie i ARPU z klienta. Energia elektryczna jest produktem, który nie nakłada na operatora dużego ciężaru w postaci kosztów i jest dosyć łatwy do wdrożenia. Na przykładzie operatorów zagranicznych widać, iż energia elektryczna stała się dla nich ważnym i dochodowym produktem. Prędzej czy później operator, aby być konkurencyjny będzie musiał wprowadzić do swojej oferty taki lub inny produkt.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”