Lokalni ISP też mogą zarobić na sprzedaży energii

Energia elektryczna w kanale sprzedaży operatora telekomunikacyjnego to dziś popularny temat. Część rozważanych modeli nie sprawdziła się. Operatorzy – w tym Orange Polska, czy T-Mobile Polska – rozważają różne warianty współpracy z producentami prądu. Kupując dziś energię od operatora klient może osiągnąć oszczędność w wysokości co najmniej jednej faktury w skali roku – przekonują tymczasem Karolina Fojcik, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży i Maciej Grędysa z firmy Green zajmującej się sprzedaż energii elektrycznej.

Publikacja: 23.05.2014 14:26

Lokalni ISP też mogą zarobić na sprzedaży energii

Foto: ROL

Rpkom.pl: Polkomtel i Cyfrowy Polsat ruszyły w kwietniu ze sprzedażą energii elektrycznej. W ramach pilotażu taką ofertę wprowadza też Multimedia. Czy sprzedaż energii może być dla operatorów telekomunikacyjnym ważnym biznesem i kiedy tak się stanie?

Karolina Fojcik, Maciej Grędysa: – Każdy operator dąży do tego aby zwiększyć przychody, a co za tym idzie i ARPU z klienta. Energia elektryczna jest produktem, który nie nakłada na operatora dużego ciężaru w postaci kosztów i jest dosyć łatwy do wdrożenia. Na przykładzie operatorów zagranicznych widać, iż energia elektryczna stała się dla nich ważnym i dochodowym produktem. Prędzej czy później operator, aby być konkurencyjny będzie musiał wprowadzić do swojej oferty taki lub inny produkt.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10