Reklama
Rozwiń

Berg Insight: przenosiny rozwiązań M2M z sieci 2G do 3G

Publikacja: 29.08.2014 15:43

Analiyczna firma Berg Insight uważa, że segment M2M wszedł w okres przejściowy, w którym rozwiązania machine to machine zamiast korzystać z sieci 2G będą przenoszone do 3G.

Udział urządzeń M2M działających w sieciach komórkowych HSPA/LTE więcej niż podwoi się w ciągu kolejnych czterech lat – prognozują analitycy. Pod bieżącego roku wyniesie około 20 proc., a przed końcem 2018 r. – ponad 50 proc.

Rynek dostępnych urządzeń działających w technologiach 3G/4G będzie większa niż tych wykorzystujących 2G już w 2017 r. – mówi analiza.

Zmiany często wymuszają plany operatorów, którzy wyłączają sieci starszej generacji. Przykładem może być amerykański AT&T, który chce zrezygnować z sieci 2G. Już samo ogłoszenie tego planu sprawiło, że zaczęto produkować infrastrukturę nowego typu i w USA już w tym roku większość M2M korzystać będzie z sieci 3G – przewiduję Berg Insight.

O ile w krajach azjatyckich M2M w sieci 3G to już norma, w Europie zmiana potrwa dłużej, jako że wielu operatorów planuje korzystać z sieci 2G także po 2020 roku.

Głównym katalizatorem spodziewanego przyspieszenia transformacji tego segmentu rynku są rosnące wymagania aplikacji M2M wobec przepustowości sieci. Drugim czynnikiem mającym wpływ na branżę jest zainteresowanie M2M ze strony przemysłu motoryzacyjnego, który upodobał sobie wizję „connected cars”.

Producenci zaliczający się do grona „early adopters”, tacy jak General Motors, czy Audi w modelach aut na rynek amerykański stosują już LTE.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku