Operatorzy tracą rynek aplikacji mobilnych

Publikacja: 27.09.2012 17:03

Rosnącego znaczenia aplikacji mobilnych dowodzi prognoza przygotowana przez firmę PwC, według której globalne wydatki na aplikacje mobilne mają w tym roku sięgnąć 16 mld dol. Liczba pobrań aplikacji mobilnych z e-sklepów należących do producentów mobilnych systemów operacyjnych – Google (sklep Google Play), Apple (App Store) czy Microsoft (Windows Phone) – przekroczyła już 50 mld. Ten rwący nurt przychodów omija jednak operatorów telekomunikacyjnych.

– Rynek aplikacji mobilnych jako usług dodanych w sieciach operatorów komórkowych z każdym miesiącem traci na znaczeniu wraz ze wzrostem sprzedaży smartfonów i tabletów – powiedział rpkom.pl Tomasz Witt, prezes firmy Norbsoft tworzącej aplikacje mobilne. – Sklepy typu App Store czy Google Play skutecznie wyeliminowały operatorów komórkowych z rynku dystrybucji aplikacji i gier mobilnych, pozostawiając im dostarczanie Internetu służącego do pobrania tych produktów.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska