Przegląd prasy – poniedziałek 11 marca

Publikacja: 11.03.2013 08:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

UKE nie ulegnie protestom

Michał Fura

Najbliższe miesiące upłyną pod znakiem napięć między operatorami komórkowymi a Urzędem Komunikacji Elektronicznej. Najpierw regulator musi zmierzyć się z zarzutami Plusa i Sferii, które chcą wywrócić do góry nogami przetarg na częstotliwości 1800 MHz na szybki mobilny internet LTE, w którym zwyciężyły Play i T-Mobile. Ci ostatni z kolei już kwestionują konieczność wystawienia w tym roku na aukcji kolejnego pasma – 800 i 2600 MHz. Magdalena Gaj, szefowa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, nie zamierza jednak ulegać protestom i naciskom. – Przetargi na częstotliwości w paśmie 800 MHz i 2600 MHz odbędą się w tym roku, decyzje w tej sprawie już zapadły – podkreśla Magdalena Gaj.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=442735 (dostęp płatny)

Nowe specsłużby zajmą się kontrolą internetu i radia

Robert Zieliński

Powstaje nowa służba specjalna zajmująca się kryptografią, wywiadem radiowym i elektronicznym. Jak dowiedział się DGP, jej utworzenie Ministerstwo Obrony Narodowej powierzyło generałowi Krzysztofowi Bondarykowi, który niespełna trzy miesiące temu odszedł ze stanowiska szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. – Od połowy ubiegłego roku wspólnie z ABW prowadzimy projekt naukowo-badawczy, którego celem jest powołanie Narodowego Centrum Kryptologii – przyznaje rzecznik MON Jacek Sońta. Problem w tym, że nic na ten temat nie wie parlament. – Oficjalnie nie wiemy nic o działaniach MON i ABW. Osobiście uważam, że powstaje nowa służba specjalna. Niewykluczone, że to sensowny pomysł, jednak jak ma to się do zapowiedzi Platformy Obywatelskiej o ograniczaniu liczby służb i ich roli? – zastanawia się szef sejmowej komisji do spraw służb specjalnych Marek Opioła (PiS).

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=442714 (dostęp płatny)

Kampania telewizyjna wspólnie z internetem

Michał Fura

Połowa widzów podczas oglądania telewizji buszuje w sieci. Niektórzy nawet robią tam zakupy. Ponad 40 proc. kampanii telewizyjnych znanych marek odsyła klientów do internetu – wynika z raportu Atmediów, brokera reklamy w kanałach tematycznych i serwisach internetowych. A to dlatego, że blisko połowa widzów w Polsce, oglądając program w telewizji, korzysta z internetu, a jedna dziesiąta robi wtedy zakupy. Marketerzy coraz chętniej łączą więc kampanie w obu mediach, a nadawcy chcą w ten sposób przyciągać reklamodawców na trudnym rynku.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=442736 (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu/PB.pl[/srodtytul]

Apple interesuje się serwisem Dr Dre

Tomasz Raś

Apple prowadzi rozmowy z Beats Electronics w sprawie stworzenia serwisu muzycznego. Współzałożycielem Beats Electronics, producenta m.in. popularnych słuchawek do odtwarzaczy muzycznych, jest legendarny muzyk Dr Dre.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=142982# (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Czy Google dobije Motorolę?

Aleksandra Stanisławska

Google ogłosił, że zwolni 10 proc. załogi, przejętego przed niemal dwoma laty, producenta telefonów komórkowych. Google zapowiedział kolejny etap restrukturyzacji Motorola Mobility, wskutek którego pracę straci 1200 osób, co stanowi 10 proc. zatrudnionych w tej firmie. Redukcje dotkną przede wszystkim oddziałów w USA, Chinach i Indiach. „Mamy zbyt wysokie koszty i działamy na rynku, na którym nie jesteśmy konkurencyjni, wskutek czego tracimy pieniądze” – napisali szefowie Motoroli w e-mailu wysłanym do pracowników.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1182620-Czy-Google-dobije-Motorole.html (dostęp płatny)

Spotkaj gwiazdę w sieci

Jacek Cieślak

Google i YouTube otwierają kanały służące bezpośredniej komunikacji artystów z fanami. Gaba Kulka znajduje się we własnym pokoju, przy elektrycznym pianinie. Widzimy ją w zbliżeniu kamery jak podczas wideoczatu. A na „pasku” towarzyszy jej kilkuosobowa widownia – szczęśliwcy, którym udało się wziąć na żywo udział w spotkaniu ze znakomitą wokalistką zatytułowanym „Bliskie zetknięcie”.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1182687-Spotkaj-gwiazde-w-sieci.html (dostęp płatny)

Nie każda informacja musi wyciec

Tomasz Świderek

Zarówno komunikat CD Projekt o zakończeniu rozmów z PC Factory, jak i Netii o transakcji z UPC były zaskoczeniem dla rynku. Obie spółki pokazały, że istotne informacje można, jeśli się chce, utrzymać w tajemnicy do samego końca.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1182611-Nie-kazda-informacja-musi-wyciec.html (dostęp płatny)

Rosną wpływy wydawców z płatnych treści w sieci

Magdalena Lemańska

W USA średni przychód z internetowego abonenta jest coraz wyższy. RR Donnelley, właściciel systemu Press+ pobierania płatności za treści amerykańskich wydawców umieszczane w Internecie, z satysfakcja odnotował, że mimo generalnej niechęci internautów do płacenia za informacje w sieci wpływy uczestników z tego źródła rosną.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1182621-Rosna-wplywy-wydawcow-z-platnych-tresci-w-sieci.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

UKE nie ulegnie protestom

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?