Asymetria informacyjna to jedno z podstawowych zjawisk na rynku telekomunikacyjnym, na które przy okazji publikacji raportu branżowego zwracał niedawno uwagę Audytel.
Przedstawiciele doradczej firmy z jednej strony uważają, że właśnie ten element będzie miał znaczący wpływ na kształtowanie się rynku, a z drugiej przyznawali, że nawet oni mają nierzadko kłopot ze zrozumieniem warunków ofert operatorów i ich intencji.
Asymetria ta sprawiła, że jak grzyby po deszczu powstają internetowe serwisy porównujących propozycje telekomów. W ramach serwisu Telepolis.pl wprowadziła taką wyszukiwarkę Comperia, mniej więcej w tym samym czasie agencja public relations Compress ogłosiła uruchomienie Teleguru.pl, a teraz Clue PR przedstawia serwis panwybierak.pl.
Niemal każdy z serwisów pozycjonuje się jako „pierwszy”, pod pewnymi względami niepowtarzalny, choć w polskiej sieci od lat działają analogiczne projekty. Mamy więc rankingi ofert abonamentowych, zestawienia ofert dostępu do Internetu, serwisy informacyjne pilnujące nowych pojawiających się ofert operatorów.
Przy okazji startu najnowszego projektu opublikowany został raport z badania TNS Polska pt. „Wiem co wybieram” o tym, jak konsumenci w Polsce dokonują wyboru operatora, czy sprawia im to trudność i na ile trafne podejmują decyzje.