T-Mobile Polska rusza z LTE przy 45-proc. zasięgu. Współpraca z TVP

Publikacja: 03.06.2014 00:00

– Tylko przy określonym stopniu zasięgu sieci LTE start usług w tej technologii ma sens – przekonywał Grzegorz Bors, członek zarządu T-Mobile Polska, wyjaśniając dlaczego operator jako czwarty w Polsce wprowadza na rynek mobilny dostęp do internetu LTE.

Komercyjna oferta  z LTE i towarzysząca jej kampania w mediach ujrzą światło dzienne  5 czerwca br., czyli po tym, jak usługi w tej technologii wprowadzili już Cyfrowy Polsat, Polkomtel, Play i Orange.

Zdaniem zarządu T-Mobile, opłacało się zaczekać, aż technologia dojrzeje, portfolio urządzeń końcowych napęcznieje (około połowa smartfonów z oferty T-Mobile wspiera dziś LTE). Jak przekonywano w poniedziałek, niewielu graczy, którzy zdecydowali się na ten krok jako pierwsi, zyskało.

Przy okazji komercyjnego startu LTE, operator zaproponuje użytkownikom nowe oferty pod marką „Jump” oraz usługi streamingu muzyki (we współpracy z serwisem WiMP) i wideo (m.in. z TVP), nie pomniejszające pakietu transferu danych i darmowe przez 1-3 miesiące.

Oferta telekomu to dowód na to, że oferty ryczałtowe zadomowiły się u nas na dobre. Jak mówił Bors, według badania przeprowadzonego operatora, 70 proc. abonentów deklaruje obecnie, że to, czego oczekuje od operatorów to głosowe oferty no-limit. Z kolei 90 proc. badanych miało podać, że oczekiwałaby abonamentu nie wyższego niż 49,9 zł.

Nowa oferta T-Mobile Polska ma być odpowiedzią na te oczekiwania. W nowych taryfach „Jump” nielimitowane są przy tym usługi podstawowe (z wyłączeniem mobilnego Internetu). Abonamenty w segmencie B2C zaczynają się od 39,99 zł w wariancie SIM Only. Najwyższe  (od 149,99 zł) obejmują również mobilny transfer danych w roamingu.

Atrakcją przygotowaną we współpracy z Telewizją Polską jest streaming spotkań piłkarskich zaczynającego się w połowie miesiąca mundialu w Brazylii.

T-Mobile Polska uzyskał od Telewizji Polskiej wyłączne prawo do ich transmisji na urządzeniach działających mobilnie (w sieciach 3G i 4G). Operator przygotował specjalną aplikację dostępną z poziomu strony www TVP dla swoich użytkowników. Kontent wideo jest im udostępniany na podstawie akceptacji adresu IP – poinformowali przedstawiciele telekomu.

Nie jest wykluczone, że  to początek szerszej współpracy komórkowej sieci i polskiej telewizji publicznej. Tego, czego może ona jeszcze dotyczyć Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska nie chciał komentować.

T-Mobile deklaruje, że dziś jego LTE dociera do 45 proc. populacji kraju, a do końca czerwca zasięg ma urosnąć do 50,2 proc.

– Tylko przy określonym stopniu zasięgu sieci LTE start usług w tej technologii ma sens – przekonywał Grzegorz Bors, członek zarządu T-Mobile Polska, wyjaśniając dlaczego operator jako czwarty w Polsce wprowadza na rynek mobilny dostęp do internetu LTE.

Komercyjna oferta  z LTE i towarzysząca jej kampania w mediach ujrzą światło dzienne  5 czerwca br., czyli po tym, jak usługi w tej technologii wprowadzili już Cyfrowy Polsat, Polkomtel, Play i Orange.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić