Reklama
Rozwiń

Nowa polityka sprzedaży telefonów T-Mobile w Polsce zaszkodzi przychodom dilerów?

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile rozważa wprowadzenie innego sposobu rozliczania z dystrybutorami za telefony promocyjne, zarówno sprzedawane klientom do nowych umów, jak i do aneksów, które te umowy przedłużają – wynika z komentarza do sprawozdania za III kwartał br. Eurotela, największego dilera PTC.

Publikacja: 14.11.2012 21:38

Dystrybutor umieścił tę zapowiedź w sprawozdaniu w punkcie przeznaczonym na informacje, które mogą w znaczący sposób wpłynąć na jego wyniki w przyszłości.

Nowa polityka PTC (ma wejść w życie pod koniec tego roku lub na początku roku 2013) sprawi, że sprzedawane telefony nie będą przychodem Eurotela. Teraz mają być własnością T-Mobile i to telekom będzie je sprzedawać. Wprawdzie Eurotel nie sprecyzował, czy zmiana dotyczyć ma wszystkich, ale skoro mowa o „polityce” zapewne dotyczy wszystkich partnerów telekomu.

„Dotychczas towar kupowany był na fakturę z odroczonym terminem płatności, a różnice w cenie między ceną sprzedaży, a ceną zakupu, była refundowana na podstawie korekty do faktury zakupu. Pod koniec obecnego 2012 roku lub na początku przyszłego roku, wprowadzona zostanie zmiana polegająca na tym, że towar będzie własnością operatora sieci T-Mobile, a salony sieci Eurotel będą go wydawać w imieniu operatora. Dokument sprzedaży wystawiać będzie operator i dostarczać go będzie wraz z fakturą za usługi telekomunikacyjne” – podał dystrybutor telekomu.

Nowe podejście operatora ma przynieść też pozytywne zmiany: większą dostępność telefonów i lepszą gospodarkę magazynową.

Eurotel nie sprecyzował o ile mogą obniżyć się jego przychody w wyniku powyższej zmiany.

W ciągu trzech kwartałów br. przychody tej firmy ze sprzedaży towarów w sklepach T-Mobile wyniosły nieco ponad 16 mln zł. Najprawdopodobniej w tej pozycji kryją się aparaty telefoniczne. Nie wiemy, za jaką jej część odpowiadają.

Po trzech kwartałach br. przychody grupy Eurotela wyniosły 90 mln zł, a zysk netto 6,1 mln zł. W obu przypadkach oznacza to wzrost wobec analogicznego okresu 2011 r., gdy było to odpowiednio: 83,7 mln zł i 5,38 mln zł.

Oprócz PTC, spółki z grupy Eurotela prowadzą także sklepy dla operatora sieci Play.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku