UPC Polska w III kw. 2013: nieznaczny spadek RGU

Publikacja: 06.11.2013 06:00

110,9 mln dol. przychodów w trzecim kwartale br.  i 340 mln dol. w ciągu dziewięciu miesięcy br. wypracowało UPC Polska – wynika z danych opublikowanych przed północą polskiego czasu przez właściciela kablówki Liberty Global.

To oznacza niewielkie wzrosty (licząc w amerykańskiej walucie) wobec analogicznych okresów z 2012 r., gdy przychody operatora wyniosły odpowiednio 110,6 mln dol. oraz 334,8 mln dol.

Z mobilnych usług UPC (operator utrzymuje dawnych użytkowników Astera) korzystało w końcu września 19 tys. abonentów, czyli o 4 tys. mniej niż w czerwcu.

W zasięgu sieci kablowej jest już blisko 2,7 mln gospodarstw domowych, ale z usług kablówki korzysta 1434,5 tys., czyli o 15 tys. mniej niż w czerwcu. Spadek ten, podobnie jak we wcześniejszych okresach, następuje w bazie klientów usług wideo, która w minionym kwartale skurczyła się UPC o blisko 21 tys. Ubywa przy tym tradycyjnie klientów analogowej usługi, a cyfrowej nie przybywa tak szybko aby ubytek zniwelować (w III kw. operator zdobył ich 13,5 tys.).

Rośnie natomiast nadal liczba klientów usług dostępu do Internetu i telefonii stacjonarnej UPC. W III kw. tych pierwszych przybyło kablówce 8,4 tys., a telefon kupiło 10,7 tys. klientów.

W konsekwencji tych zmian, łączna liczba RGU świadczonych przez operatora spadła o 1,6 tys. i wynosi około 2,65 mln.

Na koniec września UPC Polska obsługiwało więc łącznie 1250,08 tys. klientów telewizji, 888,4 tys. abonentów Internetu i 516,2 tys. użytkowników telefonii stacjonarnej.

Dane operacyjne Liberty Global można znaleźć tutaj.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu