Reklama

UPC Polska w III kw. 2013: nieznaczny spadek RGU

Publikacja: 06.11.2013 06:00

110,9 mln dol. przychodów w trzecim kwartale br.  i 340 mln dol. w ciągu dziewięciu miesięcy br. wypracowało UPC Polska – wynika z danych opublikowanych przed północą polskiego czasu przez właściciela kablówki Liberty Global.

To oznacza niewielkie wzrosty (licząc w amerykańskiej walucie) wobec analogicznych okresów z 2012 r., gdy przychody operatora wyniosły odpowiednio 110,6 mln dol. oraz 334,8 mln dol.

Z mobilnych usług UPC (operator utrzymuje dawnych użytkowników Astera) korzystało w końcu września 19 tys. abonentów, czyli o 4 tys. mniej niż w czerwcu.

W zasięgu sieci kablowej jest już blisko 2,7 mln gospodarstw domowych, ale z usług kablówki korzysta 1434,5 tys., czyli o 15 tys. mniej niż w czerwcu. Spadek ten, podobnie jak we wcześniejszych okresach, następuje w bazie klientów usług wideo, która w minionym kwartale skurczyła się UPC o blisko 21 tys. Ubywa przy tym tradycyjnie klientów analogowej usługi, a cyfrowej nie przybywa tak szybko aby ubytek zniwelować (w III kw. operator zdobył ich 13,5 tys.).

Rośnie natomiast nadal liczba klientów usług dostępu do Internetu i telefonii stacjonarnej UPC. W III kw. tych pierwszych przybyło kablówce 8,4 tys., a telefon kupiło 10,7 tys. klientów.

Reklama
Reklama

W konsekwencji tych zmian, łączna liczba RGU świadczonych przez operatora spadła o 1,6 tys. i wynosi około 2,65 mln.

Na koniec września UPC Polska obsługiwało więc łącznie 1250,08 tys. klientów telewizji, 888,4 tys. abonentów Internetu i 516,2 tys. użytkowników telefonii stacjonarnej.

Dane operacyjne Liberty Global można znaleźć tutaj.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama