I. Operatorzy komórkowi za niecałe 340 mln zł kupili sobie od Urzędu Komunikacji Elektronicznej złagodzenie obniżek stawek MTR. Po 1 lipca mają one spaść z dzisiejszych 16,77 gr. do ok. 15 gr., zamiast wcześniej zapowiadanych 9,66 gr. To dużo. Wiadomość o porozumieniu w chwili pisania tego komentarza byłą jeszcze nieoficjalna, ale w siedzibach operatorów już zapewne poszły w ruch arkusze excela, a działy finansowe rewidują prognozy finansowe na drugą połowę roku. Zobaczymy, czy mniejsza niż planowano obniżka MTR wyhamuje spadki przychodów operatorów

.

II. Netia wydaje się być rozgoryczona fiaskiem rozmów z Grupą TP o wspólnych inwestycjach w światłowody. Mirosław Godlewski, prezes spółki mówi otwarcie w rozmowie z rpkom.pl, że TP „marzy się powrót do monopolu”, co chyba oznacza, że wznowienie rozmów z TP nastąpi nieprędko, jeśli kiedykolwiek. Oczywiście światłowody pozostają w sferze zainteresowania operatora, a Tom Ruhan, członek zarządu Netii i szef organizacji operatorów alternatywnych ECTA, kreśli plany migracji z sieci miedzianej do optycznej w oparciu o spółki infrastrukturalne. Jak włączyć do procesu operatorów zasiedziałych – jeszcze nie wiadomo. Na osłodę Netii pozostaje nowe logo, zaprezentowane z pompą w czwartek wieczorem. Po jego zmianie na placu boju wśród dużych marek z archaiczną identyfikacją wizualną pozostała tylko Era. Jej logo rodem z głębokich lat 90. oczywiście nie pozostanie z nami na długo. W Polskiej Telefonii Cyfrowej praca nad rebrandingiem na T-Mobile, a konkretniej na „T” już wre.

III. Ipla dołożyła do swojej – darmowej – aplikacji na iPhone zakładkę „na żywo”, w której można oglądać TV Biznes, Polsat News i Super Stację. Trudno w tej sytuacji nie wspomnieć o testowej transmisji DVB-H. O tym, że streaming mediów na urządzenia mobilne to przyszłość, słyszy się od dawna. Ipla pokazała, że do nadawania TV do oglądania w telefonie niekoniecznie potrzebne są koncesje, przetargi i nadajniki. Podobnie jak TP czy Multimedia Polska, które uruchomiły serwis internetowy z telewizją na żywo. Kanałów w ofercie na razie nie ma zbyt wiele, ale mimo to na usta ciśnie się pytanie: kto potrzebuje Info-TV-FM?