Reklama

Dwa tysiące linii FTTH na koniec roku

Telekomunikacja Polska prowadzi w Warszawie test budowy sieci FTTH i udostępniania usług abonenckich na liniach optycznych. Na razie doszło do ćwierci tysiąca aktywnych linii. Zgodnie z przewidywaniami operatora do końca roku ich liczba powinna kilkukrotnie wzrosnąć, ale w skali całej TP i tak pozostanie marginalna. Jak się może zmienić ta sytuacja – także w kontekście regulacyjnego ładu na rynku telekomunikacyjnym – rozmawiamy z Piotrem Muszyńskim, wiceprezesem zarządu operatora narodowego

Publikacja: 27.05.2013 07:00

Dwa tysiące linii FTTH na koniec roku

Foto: ROL

rpkom.pl: Ile działa dzisiaj aktywnych modemów w nowej warszawskiej sieci FTTH?

Piotr Muszyński, wiceprezes Telekomunikacji Polskiej: – Testy dopiero się rozpoczęły i mamy ponad 250 klientów z aktywnymi modemami. W jednym z budynków przy ul. Św. Stanisława w Warszawie na 30 mieszkań naszą ofertę przyjęło 70 proc. mieszkańców, przy czym tam jeszcze nikt nie miał swojej sieci stacjonarnej. W lokalizacjach, w których działają inni operatorzy, ten odsetek jest oczywiście mniejszy. Na razie usługi są darmowe. Zobaczymy, co się stanie, kiedy zaczniemy zachęcać klientów do skorzystania z oferty komercyjnej.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama