O rezygnacji z usług telewizji kablowej myślało 26 proc., a platform satelitarnych – 23 proc. abonentów. Do takich rozważań najczęściej skłania konsumentów wysokość abonamentu oraz przekonanie, że oferta programowa jej nie uzasadnia.
Według Wavemker, największą skłonność do rezygnacji z usług płatnej telewizji przejawiają klienci uiszczający więcej niż 100 zł miesięcznie. W tej grupie o rezygnacji z abonamentu myślało 30 proc. badanych.
– Choć liczby te wyglądają zatrważająco, odsetek potencjalnych „cord-cutterów” nie wzrósł w stosunku do ubiegłych lat mimo rozwoju SVOD i naziemnej telewizji cyfrowej. Bez wątpienia jednak operatorzy płatnej TV mają duży segment „newralgicznych” klientów. Około 2 mln gospodarstw płacących dziś za dostęp do tradycyjnej TV poszukuje alternatyw – uważa Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker, cytowana w komunikacie prasowym agencji.
Nadal duża jest grupa osób, które nie zamierzają rezygnować z płatnej telewizji. Trzymają je przy niej: internet w pakiecie (choć jego znaczenie wyraźnie spadło w stosunku do poprzednich lat), kanały filmowe i sportowe. Co piąty posiadacz telewizji kablowej deklaruje, że jest do usługi po prostu przyzwyczajony.
Według Wavemakera, kanały telewizyjne, które w największym stopniu sprawiają, że abonenci nie rezygnują z płatnych platform to Discovery, TVN 24 oraz Polsat Sport i National Geographic. Na kolejnych miejscach znalazły się HBO, Eurosport, Kino Polska, History, Polsat Film oraz Eleven Sports.