70 proc. polskich internautów odwiedza YouTube

Publikacja: 31.03.2014 14:33

W Polsce i na Węgrzech z YouTube’a korzysta już ponad 70 proc. internautów. Nie znaczy to, że nie musi obawiać się konkurentów – wynika z badań Gemiusa.

Gemius sprowadzał popularność YouTube’a wśród internautów w 17 kracjach – na Białorusi, w Danii, Polsce, Rumunii, Rosji, na Ukrainie, Węgrzech oraz w Arabii Saudyjskiej, Egipcie, Jordanie, Iraku, Kuwejcie, Libanie, Maroko, Syrii, Turcji i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich .

Z zebranych danych wynika, że z pośród badanych przez Gemius krajów serwis youtube.com największą popularnością cieszy się na Węgrzech (w grudniu 2013 roku serwis odwidziało aż 73 proc. internautów). Na drugim miejscu uplasowali się polscy użytkownicy Internetu – siedmiu na dziesięciu internautów z Polski odwiedziło stronę www.youtube.com. Trzecie miejsce pod względem popularności YouTube’a zajęli internauci tureccy (69 proc. internautów w grudniu 2013). Z kolei najmniejszą popularnością wśród analizowanych krajów YouTube cieszy się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (51 proc.), na Ukrainie (46 proc.) i Białorusi (41 proc.).

Mimo dynamicznych wzrostów popularności, którym YouTube cieszył się w latach 2010 i 2011, od 2012 roku trend ten zauważalnie wyhamował. Co więcej, pod koniec 2013 roku, w Danii i na Węgrzech liczba internautów wchodzących na ten serwis zmniejszyła się.

– Wyjaśnieniem tego trendu jest z pewnością dynamiczny rozwój rynku mobilnego. Obserwujemy transfer ruchu z tradycyjnych komputerów na tablety i smartfony. Użytkownicy coraz częściej wykorzystują YouTube’a za pomocą aplikacji mobilnych – tłumaczy Michał Kot, research director w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych.

Jego zdaniem drugim powodem mogą być powstające klony YouTube’a, czyli różne serwisy tematyczne oferujące podobne usługi, np. specjalne kanały kulinarne czy modowe tworzone przez vlogerów. – Dlatego samo przygotowanie aplikacji mobilnych może nie wystarczyć YouTube’owi do tego, aby w najbliższych latach utrzymać zdobytą popularność i może on wyhamować także w innych krajach – dodaje Michał Kot.

W większości krajów objętych badaniem przynajmniej połowę użytkowników YouTube’a stanowią osoby do 34 roku życia.

W Polsce i na Węgrzech z YouTube’a korzysta już ponad 70 proc. internautów. Nie znaczy to, że nie musi obawiać się konkurentów – wynika z badań Gemiusa.

Gemius sprowadzał popularność YouTube’a wśród internautów w 17 kracjach – na Białorusi, w Danii, Polsce, Rumunii, Rosji, na Ukrainie, Węgrzech oraz w Arabii Saudyjskiej, Egipcie, Jordanie, Iraku, Kuwejcie, Libanie, Maroko, Syrii, Turcji i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich .

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu