TP chce zarobić na UEFA [NOWE]

Publikacja: 10.01.2012 12:53

TP chce zarobić na UEFA [NOWE]

Foto: ROL

Telekomunikacja Polska poinformowała dzisiaj na konferencji prasowej o stanie przygotowań do Euro2012, w ramach projektu dla UEFA, jako „Partner Technologiczny”. – Z przyjemnością informuję, że wszystko jest na czas – powiedział prezes Maciej Witucki, prezes zarządu TP.

Witucki podtrzymał, że przy okazji Euro 2012 telekom wdroży zapowiadane wcześniej usługi, w tym np. telewizji mobilnej.

Grupa TP zapewni transmisję danych ze stadionów, na których odbędą się mecze zawodów oraz zorganizuje ośrodek telewizyjny dla wszystkich nadawców, którzy chcą odbierać sygnał TV z meczów. Spółka przewiduje, że wolumen danych z tego tytułu wyniesie ok. 4 Pb (peta bajtów) – dwukrotnie więcej niż w okresie Euro2008 z uwagi na konieczność zapewnienia transmisji o jakości HD. Na zlecenie UEFA TP zorganizuje czasowe centrum nadawcze w Warszawie w halach przy ul.Prądzyńskiego. – Takie było oczekiwanie UEFA – mówi Leszek Hołda, szef Integrated Solutions i dyrektor programu Euro2012 w TP. Jak mówi pierwsi nadawcy złożyli już zamówienie na zestawienie kablowych łączy transmisji danych z warszawskiego ośrodka do ich centrów w różnych miastach Europy.

Centrum przy Prądzyńskiego zorganizowane zostanie tylko na czas Euro2012, a potem zlikwidowane. Cały sprzęt zakupiony do realizacji projektu dla UEFA zostanie wykorzystany w innych kontraktach. Na potrzeby obsługi ruchu TV powstanie również punkt styku z siecią UkrTelecom, który – jak mówi Leszek Hołda, zostanie utrzymany również po Euro2012 na potrzeby tranzytu ruchu na Ukrainę.

źr.TP

Umowa z UEFA obejmuje również sponsoring mistrzostw przez Orange. Kontrakt w części sieciowej dotyczy tylko terenu Polski, kontrakt sponsoringowy 11 krajów Europy, w których spółki z grupy France Telecom mogą korzystać z tytułu „Partnera Technologicznego” mistrzostw.

Maciej Witucki nie chciał zdradzić wartości tego projektu. Zapewnił jednak, że dla TP ma on charakter komercyjny i bezpośrednie wpływy ze sprzedaży usług (dla UEFA) mają przewyższyć wydatki (inwestycyjne i sponsoringowe). Uważa on też, że korzyścią z punktu widzenia przychodów TP będzie wyższe natężenie połączeń roamingowych, generowanych przez kibiców. – Rynek dużo nie skoczy, ale zmiana na pewno będzie widoczna – mówił prezes TP.

Na bieżąco w projekcie Euro2012 zatrudnionych jest ok. 200 pracowników z grupy TP. W okresie rozrywek liczba ta wzrośnie do ok. 1000.

Prezentacja z konferencji prasowej TP

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić