Filmowa stacja ruszy 15 marca o 6:00 rano w ramach jednego z pakietów (tzw. pierwszego multipleksu) naziemnej telewizji cyfrowej. Ale będzie także dostępna dla 5 mln klientów platform satelitarnych oraz 2,5 mln klientów kablówek. – Wśród największych operatorów kablowych jedynie Vectra będzie miała w ofercie ten kanał nieco później, bo w kwietniu, a do końca roku chcemy podpisać umowy ze wszystkimi operatorami, dzięki czemu będziemy docierać do 4 mln klientów sieci kablowych – mówił Bogusław Kisielewski, prezes Stopklatki.
Startowi kanału będzie towarzyszyć kampania reklamowa przeprowadzana głównie w mediach Agory, twarzami kampanii zostali aktorzy: Magda Cielecka, Paweł Małaszyński i Jerzy Stuhr. Program kanału będzie nadawany 24 godz. na dobę, każdego dnia będzie w nim nadawane inne pasmo tematyczne. Niektóre – higrotyczne oraz dokumentalne – będą powstawały w koordynacji z materiałami w drukowanych mediach Agory. – W poniedziałki pasmu historycznemu będą towarzyszyły teksty uzupełniające w dodatku „Ale Historia”, filmom nadawanym w czwartkowym paśmie filmów dokumentalnych będą towarzyszyły teksty w „Dużym Formacie” – mówił Wawrzyniec Brach, dyrektor programowy Stopklatka TV. Zgodnie z wymogami koncesji 40 proc. filmów będą stanowiły produkcje polskie, jedną piąta materiałów w kanale w tygodniu będą stanowiły powtórki, rocznie do oferty programowej kanału mają być prowadzane 400-500 nowych filmów. Stopklatka chce, by w ofercie pojawiały się tez nowe produkcje polskie, tuż po wyjściu z kin. –Wiemy, że widzowie chcieliby mieć w kanale filmowym dużo nowości i by był on konkurencyjny dla stacji premium, ale są też realia finansowe i pewne oczekiwania dotyczące osiągnięcia przez projekt rentowności – mówił Bogusław Kisielewski. Jak podawała wcześniej Agora, stacja ma być rentowna w przyszłym roku. – Nasze ostrożne prognozy zakładają, że w pierwszym roku istnienia kanał osiągnie udział w rynku na poziomie 1 proc., a w kolejnych latach: 2-2,5 proc. – mówił Kisielewski.
W planach jest rozwijanie kanału o usługę hybrydowej telewizji. – W drugiej połowie roku uruchomimy usługę Hbb TV oraz inne dodatkowe usługi związane z tzw. secondo screeningiem – mówi Agnieszka Sadowska z zarządu Stopklatki. W Hbb TV kanał będzie dostępy w wysokiej rozdzielczości.
Wczoraj Agora poinformowała, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, kupiła akcje Stopklatki stanowiące 41,04 proc. jej kapitału zakładowego. – Akcje te uprawniają do 933,85 tys. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki Stopklatka S.A., co stanowi 41,04 proc. ogólnej liczby głosów –podano. Agora zainwestuje w kanał do 2016 r. 10 mln zł.