Strategy Anlaytics: tablety wciąż chętnie kupowane; triumf maluchów

Publikacja: 15.05.2014 18:50

Aż 56,7 miliona tabletów trafiło do rąk użytkowników w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2014 roku – poinformowali w raporcie o sprzedaży mobilnych urządzeń analitycy ze Strategy Analytics. To o 17 proc. więcej niż w poprzednim roku, w analogicznym okresie.

Wciąż najchętniej kupowanymi urządzeniami tego segmentu są „jabłuszka”. Produkty Apple wybrało 16,4 miliona klientów, co oznacza spadek o 16 proc. w porównaniu z ubiegłorocznymi wynikami. Tym samym amerykańskie produkty iPad stanowią 28,9 proc. całego rynku.

Tempa nie zwalniają Koreańczycy. Samsung sprzedał 12,8 miliona urządzeń, czyli o ponad 40 proc. więcej niż rok wcześniej i miał 22,6-proc. udział w rynku.

Trzecie miejsce pod względem sprzedaży zajmuje w omawianym czasie Lenovo. Podobnie jak w przypadku laptopów, marka cieszy się coraz większym uznaniem. Po niespełna dwóch latach na rynku tabletów Azjaci mogą się pochwalić 4,1-proc. udziałem w rynku i sprzedażą na poziomie 2,3 milionów urządzeń.

Kolejny na liście Asus sprzedał 2,1 miliona produktów i jest to wynik o 28 proc. słabszy niż w pierwszym kwartale poprzedniego roku.

Amazon w zestawieniu uplasował się na piątej pozycji ze sprzedanymi 1,5 milionami urządzeń (spadek rok do roku o 20 proc.).

Mniejsi dostawcy sprzedali łącznie 21,5 miliona tabletów i zyskali w stosunku do roku poprzedniego 55 proc.

Aż 56,7 miliona tabletów trafiło do rąk użytkowników w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2014 roku – poinformowali w raporcie o sprzedaży mobilnych urządzeń analitycy ze Strategy Analytics. To o 17 proc. więcej niż w poprzednim roku, w analogicznym okresie.

Wciąż najchętniej kupowanymi urządzeniami tego segmentu są „jabłuszka”. Produkty Apple wybrało 16,4 miliona klientów, co oznacza spadek o 16 proc. w porównaniu z ubiegłorocznymi wynikami. Tym samym amerykańskie produkty iPad stanowią 28,9 proc. całego rynku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Nowe narzędzia to nowe możliwości