Aż 56,7 miliona tabletów trafiło do rąk użytkowników w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2014 roku – poinformowali w raporcie o sprzedaży mobilnych urządzeń analitycy ze Strategy Analytics. To o 17 proc. więcej niż w poprzednim roku, w analogicznym okresie.
Wciąż najchętniej kupowanymi urządzeniami tego segmentu są „jabłuszka”. Produkty Apple wybrało 16,4 miliona klientów, co oznacza spadek o 16 proc. w porównaniu z ubiegłorocznymi wynikami. Tym samym amerykańskie produkty iPad stanowią 28,9 proc. całego rynku.
Tempa nie zwalniają Koreańczycy. Samsung sprzedał 12,8 miliona urządzeń, czyli o ponad 40 proc. więcej niż rok wcześniej i miał 22,6-proc. udział w rynku.
Trzecie miejsce pod względem sprzedaży zajmuje w omawianym czasie Lenovo. Podobnie jak w przypadku laptopów, marka cieszy się coraz większym uznaniem. Po niespełna dwóch latach na rynku tabletów Azjaci mogą się pochwalić 4,1-proc. udziałem w rynku i sprzedażą na poziomie 2,3 milionów urządzeń.
Kolejny na liście Asus sprzedał 2,1 miliona produktów i jest to wynik o 28 proc. słabszy niż w pierwszym kwartale poprzedniego roku.