Urząd Komunikacji Elektronicznej zmienił zasady programu „Certyfikat Prezesa UKE”, który ma promować dobre praktyki i konkurencję na rynku telekomunikacyjnym w Polsce.
Według urzędu wprowadzone zmiany mają uprościć procedurę uzyskiwania certyfikatu i podnieść jego prestiż.
Program obejmuje cztery kategorie: Bezpieczny Internet, Bez Barier (zwiększenia aktywności osób niepełnosprawnych w dostępie do usług telekomunikacyjnych), Senior oraz Porównywarka Ofert.
Zainteresowane przyznaniem takiego certyfikatu firmy i instytucje mogą składać wnioski w tej sprawie do 30 września każdego roku poprzedzającego rok, na który ma być przyznany certyfikat (np. aby uzyskać certyfikat na rok 2014 wniosek należy złożyć do 30 września 2013 r.). Certyfikat nadawany jest na okres danego roku kalendarzowego.
Jednkaże w tym roku, który jest okresem przejściowym dla nowych zasad, UKE przyjmuje wnioski do końca lutego 2013 r. Po ich rozpatrzeniu i pozytywnej opinii, certyfikat zostanie przyznany w maju tego roku z terminem ważności do końca 2013 r.