Reklama

Piotr Muszyński: Rosną emocje wokół przetargów na nowe częstotliwości dla sieci komórkowych

Jedną z najważniejszych rzeczy na jakie czekają działający w Polsce operatorzy telefonii komórkowej są zapowiadane od dawna przetargi na nowe częstotliwości. Sposób rozdysponowania pasma radiowego budzi wiele komentarzy ze strony uczestników rynku a każdy ekspert ma wyrobioną własną opinię na ten temat. Z kolei osoby nie będące ekspertami rynku telekomunikacyjnego często pytają mnie – skąd tyle emocji związanych z czymś, czego nie widać i co trudno jest sobie wyobrazić?

Publikacja: 16.01.2012 08:00

Piotr Muszyński: Rosną emocje wokół przetargów na nowe częstotliwości dla sieci komórkowych

Foto: ROL

Pasmo radiowe, jako nośnik danych – zarówno głosu, jak i transmisji internetowej – jest niezbędne, aby świadczyć usługi telefonii komórkowej, oferować nowe usługi i obsługiwać rosnące rzesze klientów. Bez niego tysiące masztów i anten nadawczych byłoby tylko bezużytecznym elementem zaśmiecającym krajobraz. Dzisiaj dodatkowo, w kontekście nowych pasm częstotliwości, pojawia się modne słowo „LTE”, czyli system komórkowy czwartej (po GSM i UMTS) generacji, który ma w swoich założeniach dać klientom możliwość korzystania z bardzo szybkiej transmisji danych. W warunkach laboratoryjnych sięgającej 100 Mb/s, czyli tyle, co stacjonarne łącze światłowodowe.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama