Mieszany obraz finansów branży

Giganci podali już dane za miniony kwartał i pierwsze dziewięć miesięcy roku. Teraz pora na nieco mniejsze firmy. Obraz rynku średnich operatorów telekomunikacyjnych po trzech kwartałach 2013 r. jest mieszany, tak jak i mieszane są trendy w branży. Jak dowodzą wyniki Multimedia Polska najbardziej rentowne są ciągle sieci telewizji kablowej, gdzie marża EBITDA sięga 50 proc. Za to podobnie jak i w tradycyjnych telekomach stacjonarnych także kablówkom trudno przychodzi powiększanie statystyk baz abonentów i sprzedanych RGU. Problemu tego nie widać ciągle u podmiotów, które jak ATM, zajmują się perspektywicznymi dziś wśród telekomów stacjonarnych, biznesami: prowadzeniem data center i transmisją danych.

Publikacja: 14.11.2013 07:30

Mieszany obraz finansów branży

Foto: ROL

ATM, zajmujący się dzierżawą łączy światłowodowych i prowadzeniem data center zanotował wzrost przychodów  i zysków, a jego marża EBITDA wynosi około 30 proc. Po dziewięciu miesiącach, nie licząc wpływów z kontraktu OST 112, realizowanego przez podwykonawców (które spadają), grupa ATM zanotowała  95,8 mln zł przychodów, o 6,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Zysk EBITDA telekomunikacyjnej firmy zamknął się sumą 33,34 mln zł, rosnąc o ponad 9 proc., a na czysto ATM zarobił nieco ponad 13 mln zł, czyli o ponad 25 proc. więcej niż rok temu.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10