Mieszany obraz finansów branży

Giganci podali już dane za miniony kwartał i pierwsze dziewięć miesięcy roku. Teraz pora na nieco mniejsze firmy. Obraz rynku średnich operatorów telekomunikacyjnych po trzech kwartałach 2013 r. jest mieszany, tak jak i mieszane są trendy w branży. Jak dowodzą wyniki Multimedia Polska najbardziej rentowne są ciągle sieci telewizji kablowej, gdzie marża EBITDA sięga 50 proc. Za to podobnie jak i w tradycyjnych telekomach stacjonarnych także kablówkom trudno przychodzi powiększanie statystyk baz abonentów i sprzedanych RGU. Problemu tego nie widać ciągle u podmiotów, które jak ATM, zajmują się perspektywicznymi dziś wśród telekomów stacjonarnych, biznesami: prowadzeniem data center i transmisją danych.

Publikacja: 14.11.2013 07:30

Mieszany obraz finansów branży

Foto: ROL

ATM, zajmujący się dzierżawą łączy światłowodowych i prowadzeniem data center zanotował wzrost przychodów  i zysków, a jego marża EBITDA wynosi około 30 proc. Po dziewięciu miesiącach, nie licząc wpływów z kontraktu OST 112, realizowanego przez podwykonawców (które spadają), grupa ATM zanotowała  95,8 mln zł przychodów, o 6,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Zysk EBITDA telekomunikacyjnej firmy zamknął się sumą 33,34 mln zł, rosnąc o ponad 9 proc., a na czysto ATM zarobił nieco ponad 13 mln zł, czyli o ponad 25 proc. więcej niż rok temu.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa