Reklama

Kłopotliwe finansowanie internetowej „ostatniej mili”

Chcemy likwidować białe plamy na internetowej mapie Polski, ale nie mamy do tego warunków – alarmowali przedstawiciele branży telekomunikacyjnej na debacie o wykorzystaniu środków z działania 8.4. PO Innowacyjna Gospodarka, zorganizowanej przez Fundację Wspomagania Wsi.

Publikacja: 10.09.2009 12:35

Okazją do spotkania był rozpoczynająca się już 14 września kolejna tura naboru wniosków o dofinansowania z działania 8.4 unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Działania 8.4. jest przeznaczone dla małych i średnich firm. Fundusze przyznawane w jego ramach mają pomagać w dostarczeniu łączy internetowych tzw. ostatniej mili, czyli połączenie końcowych odbiorców z siecią szkieletową.

Niestety, założenia działania 8.4. PO IG nie sprawdzają się w praktyce – z dofinansowania skorzystało do tej pory tylko 9 firm. Jak ustalili uczestnicy czwartkowej debaty, po której zostanie przygotowany oficjalny zestaw rekomendacji, za ten stan rzeczy odpowiada splot niefortunnych czynników. – Główną przyczyną dla której nie buduje się Internetu ostatniej mili, są opłaty za przyłączenie, które muszą ponosić firmy telekomunikacyjne. Tak się nie dzieje u dostawców np. prądu czy gazu. Dodatkowo, wysokość opłat nijak się ma do rzeczywistych kosztów przyłączenia – argumentował Eugeniusz Gaca z Krajowej Izby Gospodarki i Telekomunikacji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama