Zasięg sieci NGA: 44,5 proc. w Polsce

Publikacja: 27.11.2013 11:56

Komisja Europejska opublikowała finalną wersję raportu o zasięgu sieci telekomunikacyjnych w Europie zgodnie ze stanem na koniec 2012 r.  Według zaprezentowanych w nim danych, w zasięgu sieci NGA było wówczas 53,7 proc. mieszkańców 27 krajów UE.

W Polsce zasięg sieci NGA oceniono na 44,5 proc. (przy czym na terenach wiejskich – na 0,7 proc.), co oznacza wzrost o kilka punktów procentowych w porównaniu z końcem 2011 r., gdy było to 36,8 proc.

Przy czym sumaryczny zasięg technologii uznawanych coraz częściej za spełniające wymogi Agendy Cyfrowej: VDSL (25,7 proc.), FTTP (2,9 proc.), Docsis3.0 (35 proc.) i LTE był dużo wyższy niż wyliczony poziom zasięgu NGA. W raporcie nie zaliczono sieci radiowych (LTE) do sieci NGA.

Największy zasięg miały w naszym kraju sieci w technologiach HSPA i ADSL (odpowiednio 96,5 i 60,5 proc.).

Polska była w pierwszej 10. państw o największym zasięgu sieci LTE (ponad 50 proc.).

Raport dla KE przygotowała firma analityczna Point-Topic z Londynu.

Komisja Europejska opublikowała finalną wersję raportu o zasięgu sieci telekomunikacyjnych w Europie zgodnie ze stanem na koniec 2012 r.  Według zaprezentowanych w nim danych, w zasięgu sieci NGA było wówczas 53,7 proc. mieszkańców 27 krajów UE.

W Polsce zasięg sieci NGA oceniono na 44,5 proc. (przy czym na terenach wiejskich – na 0,7 proc.), co oznacza wzrost o kilka punktów procentowych w porównaniu z końcem 2011 r., gdy było to 36,8 proc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość