Przegląd prasy rpkom.pl – piątek 23 lutego

Publikacja: 23.02.2018 07:30

Redaktor Sitek na bocznym torze
Łukasz Sitek z TVP Info został zawieszony w obowiązkach – informuje Telewizja Polska. To efekt publikacji „Wyborczej” o awanturze jaką wszczął w Pendolino.
s. 5

Parkiet

11 bit studios: Kiedy nowa gra?
Analitycy DM BOŚ zakładają, że „Frostpunk” ukaże się nie w I kwartale, zgodnie z oficjalną zapowiedzią zarządu 11 bit studios, ale dopiero pod koniec kwietnia. Zwracają uwagę, że Paradox Interactive 15 marca wypuści swoją grę „Surviving Mars” i dlatego sądzą, że 11 bit studios może chcieć wydać swój tytuł przynajmniej miesiąc później. Co na to spółka?
http://archiwum.parkiet.com/artykul/796750_11_bit_studios:_Kiedy_nowa_gra.html (dostęp płatny)

Puls Biznesu

T-Mobile odbiera, co stracił
Telekom ma mniejsze przychody i zyski, ale cieszy się ze wzrostu liczby klientów abonamentowych, których w ostatnich latach tracił. Grunt to zachować optymizm. W środę Orange poinformował inwestorów giełdowych o „bardzo dobrych wynikach, wynikających ze strategii nastawionej na wartość”. Dzień później jego konkurent, T-Mobile Polska, zatytułował informację prasową „Inwestycje T-Mobile przekonują klientów”. Obie spółki w 2017 r. miały niższe przychody i gorszą rentowność niż rok wcześniej.
https://www.pb.pl/t-mobile-odbiera-co-stracil-906337 (dostęp płatny)

E- paragon tylko dla klienta z kartą
Dzięki kartom płatniczym e-rachunki trafią do skrzynek klientów. Testy ruszą już latem. Resort przedsiębiorczości chce też, by firmy obowiązkowo przyjmowały bezgotówkowe płatności.
https://www.pb.pl/e-paragon-tylko-dla-klienta-z-karta-906347 (dostęp płatny)

Fintechy znalazły dla siebie niszę
Start-upy mogą zacząć nowy rozdział w życiu polskiego faktoringu, kierując ten produkt do firm, które najbardziej go potrzebują.  InviPay, Fandla, Monevia, Finiata, czy też przygotowujące się do startu Smeo — w branży faktoringowej fintechy mnożą się jak grzyby po deszczu.
https://www.pb.pl/fintechy-znalazly-dla-siebie-nisze-906383 (dostęp płatny)

DM BOŚ: 11bit później zadebiutuje z „Frostpunkiem”
Łukasz Rudnik, analityk DM BOŚ, w raporcie z 14 lutego podtrzymał rekomendację „kupuj” i podniósł 12-miesięczną cenę docelową z 231 do 253 zł.
https://www.pb.pl/dm-bos-11bit-pozniej-zadebiutuje-z-frostpunkiem-906366 (dostęp płatny)

Sieć bezpieczniejsza i wykorzystana w stu procentach
Nowoczesne rozwiązanie informatyczne wzmocni polską sieć elektroenergetyczną. Firma ABB dostarczy na zlecenie operatora krajowego systemu przesyłowego — Polskich Sieci Elektroenergetycznych (PSE) — nowoczesny system informatyczny ABB Ability Market Management System (MMS).
https://www.pb.pl/siec-bezpieczniejsza-i-wykorzystana-w-stu-procentach-906355 (dostęp płatny)

GDDKiA testuje e-zamówienia
Od 18 kwietnia wykonawcy kontraktów publicznych będą musieli składać część dokumentów elektronicznie. Drogowcy zaczynają przygotowania.
https://www.pb.pl/gddkia-testuje-e-zamowienia-906345 (dostęp płatny)

Żegnamy papierową księgowość
Chmura Faktur ma pomóc przedsiębiorcom w eliminacji czasochłonnego, tradycyjnego obiegu dokumentów. Korzystanie z nowego systemu jest darmowe i dostępne dla wszystkich Tax Care, firma księgowa należąca do grupy Idea Banku, uruchomiła wczoraj Chmurę Faktur — internetowy system, za pośrednictwem którego przedsiębiorcy mogą wystawiać, przesyłać i przechowywać wszystkie swoje dokumenty księgowe.
https://www.pb.pl/zegnamy-papierowa-ksiegowosc-906335 (dostęp płatny)

Rzeczpospolita

Sklepy online poniosą ciężar uszczelniania
Ministerstwo Finansów chce zlikwidować zwolnienie z VAT dla małych firm handlujących w internecie. Powód: oszustwa w handlu wyrobami RTV i AGD. W opublikowanym w czwartek projekcie obszernej nowelizacji ustawy o VAT resort finansów zaproponował szereg różnych zmian, które miałyby wejść w życie od 1 lipca 2018 r. Jedną z najważniejszych jest ograniczenie zwolnienia z podatku dla małych firm, które handlują przez internet.
http://www.archiwum.rp.pl/artykul/1367165-Sklepy-online-poniosa-ciezar-uszczelniania.html (dostęp płatny)

Cenna marka daje przewagę
Orlen, Biedronka i PKO BP – to trzy najdroższe polskie marki. Ich łączna wartość przekroczyła w 2017 r. 11,3 mld zł, o 3 proc. więcej niż rok wcześniej. Rekordzistą wzrostu jest warta niemal 2 mld zł Poczta Polska.
http://www.archiwum.rp.pl/artykul/1367190-Cenna-marka-daje-przewage.html (dostęp płatny)

Firma działająca w sieci musi chronić prywatność

Przedsiębiorca działający w ramach e-commerce, powinien poinformować każdego swojego klienta o tym, że zbiera od niego jakieś dane. Zawieranie transakcji handlowych za pośrednictwem urządzeń elektronicznych, takich jak telefony, czy komputery staje się bardziej popularne niż standardowa wymiana towarów i usług. Rynek e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, jednocześnie, aby zabezpieczyć obie strony transakcji, wymaga on specjalnych regulacji prawnych. Jednym z dokumentów związanych ze sprzedażą internetową jest polityka prywatności.
http://www.archiwum.rp.pl/artykul/1367044-Firma-dzialajaca-w-sieci–musi-chronic-prywatnosc.html (dostęp płatny)

Opancerzony łącznik
Hammer, marka telefonu komórkowego o charakterystycznej pancernej stylistyce nawiązującej do znanego modelu aut wojskowych, pojawił się na rynku w 2014 r. Od tamtej pory doczekał się dziesięciu modeli i wariacji. (Wyróżnienie w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek Rzeczpospolitej).
S. 4 Dodatek: Ranking Najcenniejszych Polskich Marek

Play z Plusem rządzą
Play, Plus i Netia – tak wygląda podium najwartościowszych polskich marek telekomunikacyjnych. Pierwsze dwa miejsca należą do marek sieci komórkowych, własności Play Communications i grupy Cyfrowego Polsatu. Główne brandy tych telekomunikacyjnych przedsiębiorstw zostały wycenione w najnowszej edycji rankingu na 2,46 mld zł i 2,26 mld zł. To kwoty niższe odpowiednio o 8 i 10 proc. niż przed rokiem i widać też większą różnice na korzyść Playa.

TVN buduje wartość
Najdroższą marką na mediowym rynku jest TVN, który od lat buduje pozycję wprowadzając na polski rynek nowe formaty programowe i mocno stawiając na własne gwiazdy. (…) Za TVN uplasował się konkurencyjny Polsat, który – pomimo spadających udziałów największych stacji w ogólnopolskiej widowni – pozostał w ubiegłym roku liderem rynku. (…) Trzecie miejsce w naszym rankingu zajęła macierzysta dla Polsatu spółka Cyfrowy Polsat, która konsekwentnie rozwija w Polsce usługi dostępu do mediów dla rodzin i jest największym operatorem płatnej telewizji w kraju.
S. 22-23 Dodatek: Ranking Najcenniejszych Polskich Marek

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay