ATM 2013-2014: rosnąć szybciej niż rynek data center. Wejdą giganci

ATM na potrzeby spotkania z inwestorami i analitykami giełdowymi opublikował dziś dokument zatytułowany „Kierunki rozwoju ATM SA 2013-2014”. Telekomunikacyjna firma zamierza rozwijać trzy podstawowe obszary działalności: biznes kolokacyjny, transmisji danych i dostępu do Internetu.

Publikacja: 06.03.2013 11:57

Firma spodziewa się „wysokiej dynamiki wzrostu wyników” głównie za sprawą pierwszego z tych obszarów – kolokacji. W 2012 roku odpowiadała za ponad 50 proc. marży z usług abonamentowych ATM – wynika z dokumentu. Transmisja danych i usługi światłowodowe wypracowywały około 30 proc. zysku ATM, a udział usług dostępu do Internetu spadał z kwartału na kwartał z 20 proc. do około 15 proc.

Główne projekty inwestycyjne ATM koncentrują się na budowie nowych centrów danych, których rynek w latach 2013-2014 ma rosnąć według PMR w tempie 17-19 proc. W tym roku o 19 proc. do 1,12 mld zł. W 2016 r. ma on osiągnąć wartość 1,78 mld zł.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa