ATM 2013-2014: rosnąć szybciej niż rynek data center. Wejdą giganci

ATM na potrzeby spotkania z inwestorami i analitykami giełdowymi opublikował dziś dokument zatytułowany „Kierunki rozwoju ATM SA 2013-2014”. Telekomunikacyjna firma zamierza rozwijać trzy podstawowe obszary działalności: biznes kolokacyjny, transmisji danych i dostępu do Internetu.

Publikacja: 06.03.2013 11:57

Firma spodziewa się „wysokiej dynamiki wzrostu wyników” głównie za sprawą pierwszego z tych obszarów – kolokacji. W 2012 roku odpowiadała za ponad 50 proc. marży z usług abonamentowych ATM – wynika z dokumentu. Transmisja danych i usługi światłowodowe wypracowywały około 30 proc. zysku ATM, a udział usług dostępu do Internetu spadał z kwartału na kwartał z 20 proc. do około 15 proc.

Główne projekty inwestycyjne ATM koncentrują się na budowie nowych centrów danych, których rynek w latach 2013-2014 ma rosnąć według PMR w tempie 17-19 proc. W tym roku o 19 proc. do 1,12 mld zł. W 2016 r. ma on osiągnąć wartość 1,78 mld zł.

Pozostało 80% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?