Reklama
Rozwiń
Reklama

Polska znów nisko w europejskim indeksie cyfryzacyjnym DESI

Choć w wielu podkategoriach Komisja Europejska plasuje Polskę całkiem wysoko, całościowo w indeksie cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa wypadamy raczej słabo.

Publikacja: 25.02.2016 15:53

Z najnowszego raportu Komisji Europejskiej wynika, że europejski wskaźnik dla Polski w indeksie gospodarki i społeczeństwa cyfrowego (DESI) niespecjalnie się poprawił. W ciągu roku wzrósł zaledwie z 0,42 do 0,43, co plasuje nas, podobnie jak rok temu, na siódmym miejscu od końca i poniżej średniej dla 28 krajów UE. Szczególnie słabo, bo na ostatnim miejscu w całej UE wypadamy na tle Europy pod względem pokrycia stacjonarnymi usługami szerokopasmowymi: wskaźnik dla Polski wynosi 0,3 (przy skali od 0 do 1), podczas gdy średnia dla Europy to 0,87. Drugie od końca miejsce Polska m, jeśli chodzi o zakupowanie bardziej wyrafinowanych rozwiązań w chmurze (wskaźnik na poziomie 0,1 przy 0,23 dla Europy) oraz pod względem wykorzystania przez firmy mediów społecznościowych (nasz indeks to 0,18 przy 0,36 dla Europy). Słabe, trzeci od końca miejsce Polska zajmuje pod względem liczby mieszkańców posiadających przynajmniej podstawowe umiejętności cyfrowe, a czwarte od końca jeśli weźmie się pod uwagę upowszechnienie grania w internetowe gry i ściągania gier, grafik, filmów oraz muzyki.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama