Z najnowszego raportu Komisji Europejskiej wynika, że europejski wskaźnik dla Polski w indeksie gospodarki i społeczeństwa cyfrowego (DESI) niespecjalnie się poprawił. W ciągu roku wzrósł zaledwie z 0,42 do 0,43, co plasuje nas, podobnie jak rok temu, na siódmym miejscu od końca i poniżej średniej dla 28 krajów UE. Szczególnie słabo, bo na ostatnim miejscu w całej UE wypadamy na tle Europy pod względem pokrycia stacjonarnymi usługami szerokopasmowymi: wskaźnik dla Polski wynosi 0,3 (przy skali od 0 do 1), podczas gdy średnia dla Europy to 0,87. Drugie od końca miejsce Polska m, jeśli chodzi o zakupowanie bardziej wyrafinowanych rozwiązań w chmurze (wskaźnik na poziomie 0,1 przy 0,23 dla Europy) oraz pod względem wykorzystania przez firmy mediów społecznościowych (nasz indeks to 0,18 przy 0,36 dla Europy). Słabe, trzeci od końca miejsce Polska zajmuje pod względem liczby mieszkańców posiadających przynajmniej podstawowe umiejętności cyfrowe, a czwarte od końca jeśli weźmie się pod uwagę upowszechnienie grania w internetowe gry i ściągania gier, grafik, filmów oraz muzyki.