Według Głównego Urzędu Statystycznego, małych i średnich firm było w 2018 r. około 68 tys. To druga najliczniejsza grupa firm po mikroprzedsiębiorstwach, zatrudniających mniej niż 10 osób. Z punktu widzenia firm, komunikacja z klientami i między pracownikami to podstawowa usługa. Czego oczekują małe i średnie przedsiębiorstwa od dostawcy takich usług?
– Raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej pokazuje, że firmy korzystające z usług telefonii komórkowej wysoko oceniają dostawców usług jeśli chodzi np. zasięg sieci czy jakość obsługi. Z badań realizowanych na zlecenie Orange wynika, że przedsiębiorcy wybierając usługi, szukają przede wszystkim prostej i zrozumiałej oferty – na ten czynnik wskazuje blisko 40 procent ankietowanych. Odpowiedzią na to są najnowsze Plany Firmowe dla małych i średnich firm – mówi Andrzej Kotfis, dyrektor sprzedaży do mikro, mały i średnich firm w Orange Polska.
W nowych Planach Firmowych właściciele mogą dopasowywać usługi do swoich aktualnych potrzeb. Orange chwali się, że to pierwsza oferta na rynku, w której przedsiębiorcy w cenie abonamentu mogą wybierać spośród paczek różnych usług i zamieniać je w trakcie obowiązywania umowy. W paczkach mają do wyboru mi.in. usługi: ubezpieczenie sprzętów, chroniącą przed atakami online CyberTarczę i pakiet połączeń międzynarodowych. W każdym Planie Firmowym są nielimitowane rozmowy, smsy i mmsy w Polsce oraz paczka GB w Polsce i Unii Europejskiej, zależna od wybranego planu.