Reklama
Rozwiń

Orange Polska kusi małe i średnie firmy

Zwane są solą gospodarki. Operatorzy telekomunikacyjni zdają sobie sprawę z ich znaczenia i mają dla nich coraz częściej specjalne oferty i przyjmują indywidualne podejście. Chodzi o małe i średnie firmy.

Publikacja: 17.03.2020 21:38

Orange Polska kusi małe i średnie firmy

Foto: Bloomberg

Według Głównego Urzędu Statystycznego, małych i średnich firm było w 2018 r. około 68 tys. To druga najliczniejsza grupa firm po mikroprzedsiębiorstwach, zatrudniających mniej niż 10 osób. Z punktu widzenia firm, komunikacja z klientami i między pracownikami to podstawowa usługa. Czego oczekują małe i średnie przedsiębiorstwa od dostawcy takich usług?

– Raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej pokazuje, że firmy korzystające z usług telefonii komórkowej wysoko oceniają dostawców usług jeśli chodzi np. zasięg sieci czy jakość obsługi. Z badań realizowanych na zlecenie Orange wynika, że przedsiębiorcy wybierając usługi, szukają przede wszystkim prostej i zrozumiałej oferty – na ten czynnik wskazuje blisko 40 procent ankietowanych. Odpowiedzią na to są najnowsze Plany Firmowe dla małych i średnich firm – mówi Andrzej Kotfis, dyrektor sprzedaży do mikro, mały i średnich firm w Orange Polska.

""

Foto: cyfrowa.rp.pl

W nowych Planach Firmowych właściciele mogą dopasowywać usługi do swoich aktualnych potrzeb. Orange chwali się, że to pierwsza oferta na rynku, w której przedsiębiorcy w cenie abonamentu mogą wybierać spośród paczek różnych usług i zamieniać je w trakcie obowiązywania umowy. W paczkach mają do wyboru mi.in. usługi: ubezpieczenie sprzętów, chroniącą przed atakami online CyberTarczę i pakiet połączeń międzynarodowych. W każdym Planie Firmowym są nielimitowane rozmowy, smsy i mmsy w Polsce oraz paczka GB w Polsce i Unii Europejskiej, zależna od wybranego planu.

""

Foto: cyfrowa.rp.pl

Skąd to zainteresowanie Orange małymi i średnimi firmami? – Firmy zatrudniające poniżej 50 osób to dla nas ważni klienci. Rozumiemy potencjał tego biznesu i dlatego staramy się dopasowywać ofertę usług w taki sposób, by sprostać oczekiwaniom. Cieszymy się, że firmy te najchętniej wybierają usługi mobilne i stacjonarny internet od Orange – mówi Andrzej Kotfis.

""

Foto: cyfrowa.rp.pl

Dyrektor w Orange Polska ocenia jednak, że przedsiębiorcy coraz częściej zwracają uwagę na inne możliwości, które oferuje im świat telekomunikacji. – Obserwując dynamicznie zmieniające się potrzeby na tym rynku, rozwijamy też usługi ICT dla tego sektora, zarówno podnoszących poziom bezpieczeństwa (m.in. ochrona przed cyberatakami), jak i podnoszących efektywność jego prowadzenia (m.in. rozwiązania chmurowe, komunikacja z klientami i partnerami w biznesie). W tym segmencie są to relatywnie nowe usługi, często mocno zaawansowane technologicznie, których sprzedaż wymaga znacznie więcej atencji i czasu w przedstawieniu klientom korzyści z ich wykorzystania. Intensywnie przygotowujemy się do wejścia w tym segmencie z produktami Internetu Rzeczy – dodaje Kotfis.

Według wspomnianych już badań UKE, prawie 98 proc. przedsiębiorców korzysta z telefonu komórkowego, a 83 proc. z dostępu do internetu. Firmy częściej korzystają z dostępu w telefonie komórkowym (67,8 proc.) oraz z internetu stacjonarnego (52,1 proc.). Rozwiązaniem najmniej popularnym w tym zakresie jest internet mobilny (28,4 proc.). Jednak Orange podkreśla, że nie jest już jedynie dostawcą usług łączności, lecz staje się ważnym partnerem dla firm i inspiratorem wdrożenia usług najnowszych generacji np. Internetu Rzeczy, telemetrii, API czy Data Center.

Z płatnej chmury, robotyzacji czy analiz big data wciąż jeszcze korzystają głównie duże firmy.

Jak pokazują badania Harvad Business Review, blisko połowa (48 proc.) średnich firm jest zdania, że są co najmniej dobrze zcyfryzowane. Co najmniej 7 na 10 uważa, że wykorzystywane przez nie usługi telekomunikacyjne oraz IT są wystarczające. Jednak, jak wskazuje raport Kantar Polska dla Orange za 2018 rok, faktyczny poziom wdrożeń rozwiązań cyfrowych jest relatywnie niski. Niewiele wdrożonych usług cyfrowych przy jednoczesnym zainteresowaniu firm sektora MSP zaawansowanymi technologiami sugeruje konieczność edukacji cyfrowej.

W praktyce, małe lub średnie przedsiębiorstwo zależy od tego, jak z klientami komunikują się jego pracownicy. Czy firmy nadal kupują często swoim pracownikom telefony komórkowe, czy też stawiają raczej na własne narzędzia pracy pracowników?

– W ubiegłym roku telefony komórkowe kupiło 45 proc. właścicieli firm. 56 proc. firm z segmentu SOHO posiada jeden telefon komórkowy. Co piąty właściciel możliwość wyboru modelu telefonu pozostawia pracownikom, jednak większość pracodawców decyduje o tym z poziomu firmy – mówi Andrzej Kotfis.

Dyrektor zdradza też, jakie podejście ma operator do obsługi klientów, wywodzących się z sektora małych i średnich firm. Pytanie brzmi, czy małego albo średniego przedsiębiorcę można obsługiwać przy użyciu narzędzi stricte elektronicznych, czy trzeba przeznaczyć do obsługi takiego klienta specjalną osobę opiekuna. Jak się okazuje kontakt osobisty jest ciągle istotny.

– W Orange kanały obsługi przedsiębiorcy są różne. Z badań wynika jednak, że ponad połowa (52 proc.) przedsiębiorców preferuje bezpośrednią sprzedaż i decyduje się na zakupy w salonie. 36 proc. woli dokonywać takich zakupów przez telefon, a jedynie 5 proc. wybiera stronę www operatora. Najchętniej wybieranymi kanałami obsługi są telefon (44 proc.) i kontakt bezpośredni (43 proc.) – mówi Andrzej Kotfis.

Tekst powstał we współpracy z Orange Polska

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku