Reklama
Rozwiń
Reklama

Alcatel-Lucent: koncepcja High Leverage Network™, czyli lewarowanie w świecie telekomunikacji

Publikacja: 01.11.2010 10:54

[b]- W Alcatel-Lucent zajmujesz się modelowaniem biznesowym, które w najkrótszym ujęciu można by nazwać próbą ekonomicznego zmierzenia zaawansowanych aspektów technicznych lub nowatorskich usług telekomunikacyjnych. Praca ta wymaga zapewne dość dobrej znajomości specyfiki oraz aktualnych problemów trapiących telekomunikację. Co zatem, twoim zdaniem, jest dziś największym wyzwaniem dla operatorów?[/b]

[b]Piotr Oniszczuk[/b]: – Myślę, że jest nim niezbyt spektakularny i często skrywany przez operatorów problem coraz większej alienacji z łańcucha wartości. Mordercza konkurencja rynkowa wymusza na operatorach nieustanną obniżkę cen usług przy stale podnoszonej oferowanej przepływności. Problem w tym, iż rosnące wydatki klientów stymulowane min. dzięki coraz szybszym usługom, niestety, w niewielkim stopniu trafiają do operatora. W znakomitej części lądują u dostawców treści i aplikacji. Wyraźnie widać, iż taki model dystrybucji dochodu w telekomunikacyjnym łańcuchu wartości jest dla operatorów niestabilny. Owa niestabilność oznacza, iż jeśli operatorzy nie zaoferują mechanizmów stymulujących zmianę dystrybucji dochodów (lub ich redystrybucję), to moment, gdy przestaną zarabiać jest nieuchronny.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama