Alcatel-Lucent: koncepcja High Leverage Network™, czyli lewarowanie w świecie telekomunikacji

Publikacja: 01.11.2010 10:54

[b]- W Alcatel-Lucent zajmujesz się modelowaniem biznesowym, które w najkrótszym ujęciu można by nazwać próbą ekonomicznego zmierzenia zaawansowanych aspektów technicznych lub nowatorskich usług telekomunikacyjnych. Praca ta wymaga zapewne dość dobrej znajomości specyfiki oraz aktualnych problemów trapiących telekomunikację. Co zatem, twoim zdaniem, jest dziś największym wyzwaniem dla operatorów?[/b]

[b]Piotr Oniszczuk[/b]: – Myślę, że jest nim niezbyt spektakularny i często skrywany przez operatorów problem coraz większej alienacji z łańcucha wartości. Mordercza konkurencja rynkowa wymusza na operatorach nieustanną obniżkę cen usług przy stale podnoszonej oferowanej przepływności. Problem w tym, iż rosnące wydatki klientów stymulowane min. dzięki coraz szybszym usługom, niestety, w niewielkim stopniu trafiają do operatora. W znakomitej części lądują u dostawców treści i aplikacji. Wyraźnie widać, iż taki model dystrybucji dochodu w telekomunikacyjnym łańcuchu wartości jest dla operatorów niestabilny. Owa niestabilność oznacza, iż jeśli operatorzy nie zaoferują mechanizmów stymulujących zmianę dystrybucji dochodów (lub ich redystrybucję), to moment, gdy przestaną zarabiać jest nieuchronny.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama