Rz: wiążące oferty na Wirtualną Polskę we wrześniu; komentarz eksperta

Publikacja: 02.08.2013 10:06

W drugiej połowie września Telekomunikacja Polska (Orange Polska) oczekuje na wiążące oferty zakupu portalu Wirtualna Polska – dowiedziała się „Rz”.

Według rozmówców dziennika sprzedający może liczyć, że otrzyma za portal 7-8-krotność rocznej EBITDA internetowego medium, czyli maksymalnie 320-330 mln zł.

Jak podaje dziś gazeta wśród składających oferty będą przede wszystkim fundusze private equity, a to może oznaczać, że cena nie będzie wygórowana.

Najciekawszy scenariusz szykuje fundusz Innova Capital  z założycielami Grupy O2, która prowadzi m.in. portal o2.pl i pop-kulturowy serwis Pudelek.pl (o przymiarkach założycieli O2 do przejęcia WP pisały wcześniej „Dziennik Gazeta Prawna” i „Puls Biznesu”).

Według „Rz”, Innova miałaby kupić zarówno O2, jak i WP tworząc w ten sposób grupę internetową plasującą się wyżej w statystykach Megapanelu niż Grupa Onet. Kierowanie nowego organizmu miałoby pozostać w rękach założycieli O2.

Innova Capital nie skomentowała tych informacji. Krzysztof Krawczyk, partner w funduszu mówił dziennikowi enigmatycznie, że instytucję interesują firmy podlegające zmianom, jakie przyniósł Internet, a Internet wprowadził również zmiany w podziale reklamowego tortu.

Rzeczniczka Cyfrowego Polsatu, Olga Zomer złagodziła wcześniejsze zapewnienia, że Wirtualna Polska nie interesuje telewizyjnej grupy.  – Na dziś nie zamierzamy składać oferty na Wirtualną Polską – mówi.

Oprócz rozmów nt. Wirtualnej Polski, według informacji „Rz” toczyły się również rozmowy o sprzedaży Grupy Money.pl, którą zainteresowana jest Interia (Grupa Bauer).

Dla rpkom.pl o atrakcyjności portali z punktu widzenia inwestorów venture capital mówi Małgorzata Walczak, wiceprezes W Investments, niegdyś związana z funduszem MCI:

– Internetowe media o profilu ogólnotematycznym, znajdujące się na dojrzałym etapie rozwoju, w mojej ocenie mogą stać się ciekawym celem inwestycyjnym dla podmiotów typu PE/VC wyłącznie przy atrakcyjnej wycenie biznesu wprost skorelowanej z obecnymi przepływami pieniężnymi. Potencjał dynamicznego wzrostu takich przedsięwzięć już się wyczerpał, w przeciwieństwie do wyspecjalizowanych portali tematycznych, na których można dodatkowo wykorzystać ruch dla promowania lub sprzedaży sprofilowanych produktów lub usług. Wierzę w olbrzymi potencjał rozwoju tematycznych forum internetowych, wokół ruchu których budowane są portale oraz szeroko pojętej blogosfery. Na polskim rynku widzę m.in. zapotrzebowanie na infotainment, wyraziste, bezkompromisowe, serwujące wartościowy, ale łatwy w odbiorze kontent i w taki projekt, jako firma inwestycyjna, gotowi bylibyśmy się zaangażować.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić