Internetowe Konto Pacjenta wymaga przetestowania
Wdrożenie Internetowego Konta Pacjenta (IKP) powinno być poprzedzone co najmniej rocznym pilotażem – twierdzi Solidarność. W swojej opinii do projektu ustawy o IKP związkowcy podkreślają, że gruntowne przetestowanie systemu jest konieczne ze względu na szeroki zakres zaproponowanych zmian i ich oddziaływanie na wiele różnych podmiotów – zarówno placówki medyczne, firmy informatyczne, jak i NFZ. Solidarność ocenia, że nierealny jest sześciomiesięczny termin na wzajemne dostosowanie systemów informatycznych usługodawców i podmiotów prowadzących rejestry medyczne. https://edgp.gazetaprawna.pl/grzbiet/5624/gazeta-prawna.html#page/10 (dostęp płatny)
Sprzedaż krypto walut bez paragonu, ale z dwoma podatkami
Od obrotu bitcoinami trzeba płacić podatek od czynności cywilnoprawnych – poinformowało wczoraj Ministerstwo Finansów. Natomiast w odpowiedzi na pytanie DGP potwierdziło, że sprzedaż kryptowalut jest zwolniona z ewidencjonowania w kasie fiskalnej.
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/1115444,sprzedaz-kryptowalut-bez-paragonu.html (dostęp płatny)
Parkiet
Artifex Mundi: Inwestorzy nadal czekają na zyski
Akcje spółki Artifex Mundi są o ponad połowę tańsze niż podczas oferty publicznej. W środę taniały o niespełna 2 proc. Producent gier podał wstępne wyniki finansowe, z których wynika, że zeszły rok zakończył stratą przekraczającą 4,5 mln zł na poziomie jednostkowym i rzędu 3,6 mln zł na skonsolidowanym.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/798362_Artifex_Mundi:_Inwestorzy_nadal_czekaja_na_zyski.html (dostęp płatny)
Ten Square Games w maju zadebiutuje na dużym parkiecie
Game developer, za którym stoją twórcy Naszej Klasy, zanotował w marcu rekordowe przychody. Teraz studio idzie za ciosem i szykuje nowy program motywacyjny dla pracowników.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/798361_Ten_Square_Games_w_maju_zadebiutuje_na_duzym_parkiecie.html (dostęp płatny)
Puls Biznesu
Na kłopoty infolinia
Call center to najbardziej popularna forma kontaktu Polaków z przedsiębiorcami. Coraz częściej szukają go także w sieci. Ipsos na zlecenie oferującej pozabankowe pożyczki firmy Wonga sprawdził wśród Polaków, jaką preferują formę kontaktu z przedsiębiorstwami, z których produktów lub usług korzystają. Okazuje się, że kiedy potrzebują konsultacji albo rozwiązania problemu, wciąż najchętniej sięgają po telefon — robi tak 57 proc. badanych. Przy tym co trzeci respondent wskazuje, że z infolinią kontaktujesię kilka razy w tygodniu, a co dziesiąty — kilka razy w miesiącu. Natomiast 16 proc. Polaków wybiera ten kanał kontaktu nie częściej niż raz w roku….
https://www.pb.pl/na-klopoty-infolinia-909661 (dostęp płatny)