W całym 2011 roku działajace w Polsce telekomy wydały na reklamę cennikowo 2,3 mld zł. Z tego 164 mln zł przeznaczone było na reklamę radiową, co oznacza, że przypadło na nią ponad 7 proc. ich budżetów reklamowych – wynika z „Raportu AdBranch” opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych.

Najczęściej  reklamę radiową w swych kampanich wykorzystują operatorzy komórkowi. Liderem w tej klasyfikacji w ubiegłym roku był PTK Centertel, operator sieci Orange. Na reklamę w radiu wydał ponad 58 mln złotych, co stanowiło 10,7 proc. budżetu tego operatora. W pierwszej trójce znaleźli się też Polska Telefonia Cyfrowa (Era/T-Mobile) – 32,5 mln zł i Polkomtel (Plus GSM) – 31,6 mln zł.

Reklamy radiowe usług abonamentowych sieci komórkowych dla klientów indywidualnych kosztowały w ub.r. telekomy blisko 40 mln zł i to one były najczęściej reklamowanym produktem telekomunikacyjnym w rozgłośniach. Centertel wydał na promocję tych usług 18 mln zł, PTC – 13 mln, a Polkomtel 4 mln (wszystkie dane: Kantar Media, dane cennikowe netto).

Telekomunikacja Polska na reklamę w radiu wydała w zeszłym roku blisko 18,6 mln zł, co stanowiło 11,6 proc. jej budżetu reklamowego w mediach. Netia wydała trochę mniej niż największy polski operator, bo blisko 17,7 mld zł, ale w jej przypadku na radio przypadła aż jedna piąta reklamowego budżetu.

Według specjalistów od marketingu zaletami reklamy radiowej są  m.in. wysoka selektywność demograficzna i geograficzna, krótkie terminy realizacji kampanii i niski koszt dotarcia. Istotny jest też brak tzw. bariery wejścia ze względu na niski koszt produkcji reklam. Medium sprawdza się też w działniach „call to action”, tj.  przy wszelkiego rodzaju kampaniach promocyjnych, sprzedażowych, dzięki możliwości zbudowania wysokiej częstotliwości przekazu w krótkim okresie czasu i dotarcia do odbiorcy przez cały dzień, także w samochodzie, pracy, czy na zakupach.