Play pokazał strategię na cztery lata

Telewizją z dekoderem, smartfonami i 5G sieć komórkowa chce walczyć o klientów w latach 2019–2022.

Publikacja: 13.11.2018 18:07

Jean-Marc Harion
prezes operatora sieci Play

Jean-Marc Harion prezes operatora sieci Play

Foto: Materiały prasowe

Utrzymanie pozycji numer jeden na rynku komórkowym, awans z piątego miejsca na trzecie wśród dostawców internetu – to dwa mierzalne cele, które zawarł w strategii na lata 2019–2022 zarząd P4, spółki, która prowadzi komórkową sieć Play. – Chciałbym, aby nowa strategia była postrzegana jako kontynuacja tego, co Play robił przez ostatnich dziesięć lat. Jednocześnie wychodzimy w przyszłość, aby przygotować firmę na nową erę wzrostu – mówi Jean-Marc Harion, prezes sieci Play.

Telekom, który zadebiutował w 2017 r. na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych i od tamtej pory stracił na wartości ok. 50 proc., zakończył trzeci kwartał br. z nieco ponad 15 mln użytkowników (kart SIM), ale pierwszy raz w historii zanotował spadek przychodów. Obniżyły się one rok do roku o niecały 1 proc. i wyniosły 1,7 mld zł.

W całym 2018 r. mają być wyższe niż rok wcześniej o 2 proc. – wynika ze zrewidowanych ponownie założeń. Strategia przygotowana przez zarząd to na razie ogólny plan, zgodnie z którym główną technologią będzie dla Play jak do tej pory ta mobilna, a światłowodowy internet operator może zaoferować na łączach wynajmowanych, np. od Orange.

Play będzie pracować nad tym, aby jego zysk rósł. Nie podano na razie tempa tej poprawy. Jean-Marc Harion ostrożnie mówi również o potencjale wzrostu przychodów firmy, które powiększały się bez przerwy przez dekadę, gdy Play odbierał klientów konkurencji. – W Europie rynek telekomunikacyjny w nadchodzących latach będzie notował spadki, w Polsce być może zobaczymy stabilizację w dłuższym terminie. Wiemy, że mając 15 milionów użytkowników i 29-proc. udział w rynku, nie będziemy rozwijać się tak szybko jak wcześniej. Nie spodziewamy się, że nasze przychody będą rosły w takim tempie jak do tej pory, tylko w tempie lidera rynku. Założenia pokażemy w marcu wraz z prognozą – powiedział Jean-Marc Harion.

Prezes Playa wiąże duże nadzieje ze sprzedażą kolejnych usług, w tym nową odsłoną płatnej telewizji. – Będzie to na początek wersja beta, rodzaj pilotażu, w którym poprosimy pierwszych użytkowników, aby pomogli nam rozwijać serwis. Wraz z usługą oferować będziemy nowy dekoder. Wiążemy z tym projektem spore oczekiwania w kolejnych latach – mówi Harion.

Według niego ważnym elementem biznesu pozostanie sprzedaż smartfonów. Pracownicy salonów mają poświęcić więcej czasu temu zadaniu, a inne czynności przekazać automatom, takim jak chatbot Danny.

Silną stroną Playa – przekonuje Harion – jest własna sieć, nowoczesna na tyle, że w ciągu kilku miesięcy będzie można włączyć usługi pre-5G.

Utrzymanie pozycji numer jeden na rynku komórkowym, awans z piątego miejsca na trzecie wśród dostawców internetu – to dwa mierzalne cele, które zawarł w strategii na lata 2019–2022 zarząd P4, spółki, która prowadzi komórkową sieć Play. – Chciałbym, aby nowa strategia była postrzegana jako kontynuacja tego, co Play robił przez ostatnich dziesięć lat. Jednocześnie wychodzimy w przyszłość, aby przygotować firmę na nową erę wzrostu – mówi Jean-Marc Harion, prezes sieci Play.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu