– W przyszłym roku sprzedaż naszych urządzeń powinna wynieść 15-20 tys. terminali abonenckich – powiedziała podczas dzisiejszej konferencji prasowej Elwira Koszewska, regionalny dyrektor sprzedaży Cambium Networks (nadzoruje 23 kraje regionu Europy Środkowej, Wschodniej i Południowej oraz kraje byłego ZSRR). Dzisiaj w Polsce działa ok. 15 tys. terminali tego dostawcy, a realizowane są cztery nowe projekty. Celem Cambium są obroty na poziomie 5 mln dolarów rocznie.
Cambium gros sprzedaży realizuje do samorządów (niedawno jeden z jej partnerów wygrał przetarg na budowę sieci internetowej w Sokółce, na jej rozwiązaniach oparta jest sieć dostępowa Kujawsko-Pomorskiej Sieci Informatycznej) i instytucji publicznych, ale stara się rozwijać również w segmencie operatorskim.
Dostarcza m.in. system WiMaX dla Inei (4 tys. terminali), ale także dla mniejszych operatorów, m.in. Multi-IP, czy Euron. Cambium stara się o współpracę z iNET Group, zrzeszającą ponad 200 lokalnych ISP . Elwira Koszewska przyznaje, że segmencie małych operatorów jest cena urządzeń marki Cambium. Dostawca nie chce konkurować na rynku niską ceną, a stara się raczej przekonywać atutem stabilności i wysokich parametrów.
Jego produkty dystrybuuje dwóch dużych partnerów: RRC Poland i WinnCOM, jedne duży integrator Sprint i 20 resellerów. Do końca przyszłego roku Cambium chce pozyskać jeszcze 35-40 resellerów, którzy będą realizowali wdrożenia bezpośrednio u klientów.
Cambium Networks do 2011 r. było dywizją systemów radiowych Motoroli. Dzisiaj należy do wspieranego z federalnych środków funduszu inwestycyjnego Vector Capital.