[b]rpkom.pl: – Ile wyniosłą sprzedaż telefonów Samsunga w Polsce w 2010 r.?[/b]
[b]Wojciech Wasilewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Samsung Polska:[/b] – Sprzedaliśmy w Polsce 3,3 mln telefonów. To około 300 tys. więcej niż rok wcześniej. Przychody osiągnięte ze sprzedaży wyniosły ok. 1,2 mld zł, o kilka proc. więcej niż w 2009 r. Liczymy, że w 2011 r. rynek telefonów komórkowych na dobre stanie się rynkiem smartfonów. Ta klasa urządzeń zyskiwała popularność już w 2010 r., ale dopiero teraz nastąpi ich prawdziwe umasowienie, głównie za sprawą wprowadzenia tańszych modeli. Smartfony na dobre zagoszczą w ofertach operatorskich. Ta zmiana nie oznacza jednak zmierzchu tradycyjnych [i]feature-phone[/i], które wciąż mają i będą miały stałe grono odbiorców, wykorzystujących komórkę zgodnie z jej tradycyjnym przeznaczeniem. Spopularyzowanie dodatkowych możliwości jakie oferują smartfony jest pracochłonne i wymaga czasu. Do 2010 nasza oferta była głównie oparta na Windows Mobile. W połowie 2010 r. zaczęliśmy intensywnie promować nasze najbardziej zaawansowane modele z systemami operacyjnymi Bada i Android. W międzyczasie z naszej oferty zniknęły urządzenia oparte na Symbianie.