Operator rozpoczął konsumenckie testy płatności zbliżeniowych NFC (Near Field Communication). Działanie usługi będzie mogło sprawdzić ok. 2 tys. abonentów.
Orange uruchomiło usługę we współpracy z bankiem BZWBK oraz operatorem MasterCard. Wcześniej podobne testy prowadziło Inteligo, internetowa marka PKO BP we współpracy z Polską Telefonią Cyfrową. Jak podsumowały spółki, wyniki testów były obiecujące. Przeszkodą w szerszym wprowadzeniu NFC do oferty była niewielka liczba dostępnych słuchawek obsługujących ten standard.
Orange do testów wybrało telefon Samsung Avila, dostępny dla abonentów przedłużających umowę lub klientów podpisujących nowy kontrakt. Terminale obsługujące płatności NFC MasterCard Pay Pass i Maestro PayPass znajdują się m.in. w sieciach Empik, Smyk, Douglas, sklepach Żabka, restauracjach McDonald’s, Venezia, Kakadu, Shell, Sferis i kawiarniach Coffeheaven.
Przy zakupach poniżej 50 zł nie jest konieczne potwierdzanie płatności numerem PIN.