Dopłata za usługę powszechną nie satysfakcjonuje Tepsy
Magdalena Wierzchowska
Regulator przyznał Telekomunikacji Polskiej 67 mln zł za świadczenie usługi powszechnej. Mało? Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) podjął długo oczekiwaną decyzję o dopłacie dla Telekomunikacji Polskiej (TP) za świadczenie usługi powszechnej. „Łączna kwota dopłaty przyznana TP z tytułu świadczenia usług wchodzących w skład usługi powszechnej wynosi 67 mln zł” — napisał UKE o decyzji na stronie internetowej.
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=d8ce843b-7ac9-4bc9-bdd5-343167e284e3&date=2011-05-25 (dostęp płatny)
MIT wychodzi za granicę
Katarzyna Latek
Firma objęła połowę udziałów w nowej spółce. Zajmie się loteriami SMS na skalę międzynarodową. Giełdowy MIT, czyli dawna PPWK, zajmuje się m.in. mobilnymi usługami dodanymi, w tym — organizacją SMS-owych konkursów (specjalizuje się w tym spółka zależna El2). Teraz MIT chce poszerzyć działalność, wchodząc na nowe rynki. Właśnie objął połowę udziałów i kontrolę operacyjną nad firmą CDialogues, która zajmie się takimi konkursami na znaczącej części rynków: Europy, Azji, Ameryki Południowej oraz Bliskiego Wchodu i Afryki.
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=48fe8d70-a623-4185-a03f-6a54bf8edf09&date=2011-05-25 (dostęp płatny)
Barometr PB: Najwięksi producenci telefonów tracą rynek
Kamil Kosiński
Według firmy analitycznej Gartner w pierwszym kwartale 2011 r. na świecie sprzedano 427,8 mln telefonów komórkowych. To o 68,2 mln więcej niż w I kw. 2010 r. Ale nie wszyscy producenci mają powody do radości. Sprzedaż telefonów Nokii i LG spadła. Przełożyło się to na zmniejszenie udziałów rynkowych tych firm — w przypadku Nokii o ponad 5 pkt proc. Spadł też udział w rynku Samsunga, choć telefonów sprzedał o kilka milionów więcej niż rok wcześniej. Wzrósł za to udział Apple’a, którego iPhone zyskał w ciągu roku 1,6 pkt proc. rynku telefonów.
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=87206c47-ccfb-44ba-a710-bd174d3c634d&date=2011-05-25 (dostęp płatny)
Crowley szuka pośredników w sprzedaży
Kamil Kosiński
Telekomunikacyjny operator otwiera się na partnerów w dystrybucji i tworzeniu usług. Działający od 11 lat Crowley Data Poland chce zmienić sposób sprzedaży usług. Poza działem handlowym mają się tym zająć firmy zewnętrzne. — W rok chcielibyśmy mieć 100-200 partnerów sprzedających nasze usługi. Taka liczba pozwala osiągnąć zauważalne przychody z tego kanału sprzedaży. Liczymy, że wzrosną o kilka procent, ale rentowność będzie większa niż sprzedaży bezpośredniej — mówi Piotr Kolasiński, dyrektor handlowy Crowley Data Poland.
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=6081c5c9-bafd-4e6d-b1d7-65af39966387&date=2011-05-25 (dostęp płatny)
Ivona Software wierzy w mobilność
Kamil Kosiński
Gdyńska firma stawia na eksport i przystosowuje syntezator mowy do urządzeń mobilnych. Od niedawna użytkownicy urządzeń z systemem operacyjnym Android mogą pobierać z Android Market polską i angielską wersje językowe syntezatora mowy Ivona, produkowanego przez gdyńską spółkę Ivona Software (do lutego 2001 r. Ivo Software).
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=2df68310-890f-4792-a755-00957736b553&date=2011-05-25 (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Mniej dla TP za usługę powszechną
Urszula Zielińska
UKE przyznał Telekomunikacji Polskiej 67 mln zł dopłaty do kosztów poniesionych na tzw. usługę powszechną. TP chciała 803 mln zł. To zaledwie 8,3 proc. sumy, o jaką ubiegała się TP. Telekom, którego regulator wyznaczył do świadczenia obowiązkowych, choć nie zawsze przynoszących zyski usług, takich jak utrzymywanie ulicznych budek telefonicznych, prowadzenie biura numerów czy ułatwień telekomunikacyjnych dla niepełnosprawnych, wnioskował o dopłatę z tytułu kosztów poniesionych w latach 2006 – 2009. Niska dopłata to dobra informacja dla całej branży (z wyjątkiem TP), bo zgodnie z dotychczasowymi przepisami powinna się na dopłatę zrzucić. Telekomunikacja Polska nie wyklucza odwołania.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1050783_Mniej_dla_TP_za_usluge_powszechna.html (dostęp płatny)
RIM odkrywa polski rynek BlackBerry
Tomasz Boguszewicz
Producent smartfonów BlackBerry zapowiada ofensywę rynkową w Polsce i chce zerwać z wyłącznie biznesowym wizerunkiem. Do tej pory nie poświęcaliśmy polskiemu rynkowi odpowiedniej uwagi. Szczególnie dotyczy to segmentu klientów indywidualnych. Czas to zmienić – zapowiada Paul Lucier, dyrektor Research In Motion (RIM), producenta smartfonów BlackBerry, na region Europy Północnej i Rosji.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1050794_RIM_odkrywa_polski_rynek_BlackBerry.html (dostęp płatny)