Reklama
Rozwiń
Reklama

Nie wyprowadzać światłowodu w pole

Wizja 4 mld złotych do wydania na infrastrukturę kusi operatorów telekomunikacyjnych, ale ich zdaniem projekty budowy regionalnych sieci są pełne niebezpiecznych mielizn. Można wesprzeć inwestycje unijnymi środkami, ale trudniej zapewnić operacyjną opłacalność wybudowanych łączy. Nie wiadomo jeszcze dokładnie, kto miałby korzystać z regionalnych węzłów dostępowych, jakie mogą powstać w partnerskich projektach z jednostkami samorządu terytorialnego.

Publikacja: 06.09.2010 07:05

Krzysztof Witoń (z lewej) i Paweł Żytecki podczas rozmowy zorganizowanej przez rpkom.pl

Krzysztof Witoń (z lewej) i Paweł Żytecki podczas rozmowy zorganizowanej przez rpkom.pl

Foto: Fotorzepa

[b]rpkom.pl: – Panowie, czy 4 mld zł na inwestycje, o jakich mówimy od kilkunastu miesięcy, to dużo z perspektywy całego polskiego rynku telekomunikacyjnego?[/b]

[b]Paweł Żytecki, dyr. ds. strategii regulacyjnej i współpracy z samorządem terytorialnym, Netia[/b]: – To są ogromne pieniądze! I to zarówno w skali całego rynku, jak i pojedynczego operatora. Za te pieniądze można bardzo dużo wybudować i zrobić skok technologiczny, jeżeli chodzi o dostępność sieci światłowodowych w Polsce.

Pozostało jeszcze 98% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama