Reklama

Zamieszanie o KPI. Netia dyskryminowana?

Publikacja: 17.12.2010 16:26

[link=http://www.uke.gov.pl/_gAllery/36/56/36563/Analiza_KPI_3Q_2010-12-09.pdf]Ostatni raport[/link] na temat wskaźników jakości (KPI) usług hurtowych realizowanych przez [i]Telekomunikację Polską[/i] wywołał spore zamieszanie na rynku.

[i]Niepokojące są najniższe wartości zagregowanych KPI w przypadku największego konkurenta TP na rynku detalicznym – Netii. Przedstawione na wykresach dane mogą sugerować, iż TP gorzej traktuje lub wręcz dyskryminuje, swojego największego klienta (w stosunku do innych klientów). Dyskryminacja w poziomie obsługi dla Netii (najniższy poziom spośród powyższych operatorów) widoczna jest dla miesięcy: grudzień, styczeń, kwiecień, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień[/i] – napisał [b]Urząd Komunikacji Elektronicznej[/b] w komentarzu do raportu.

Poza Netią zestawienia UKE uwzględniają również poziom obsługi hurtowej [b]Polskiej Telefonii Cyfrowej[/b], [b]Telefonii Dialog[/b] oraz [b]PTK Centertel[/b] (spółki zależnej TP). Wobec każdego z tych operatorów UKE stwierdzał w niektórych miesiącach poziom obsługi odbiegający od średniej.

– Sprawa jest dla nas bardzo poważna, ponieważ obserwujemy znacznie gorsze KPI w obszarze hurtu niż detalu, a w związku z tym dyskryminację operatorów alternatywnych względem pionu detalicznego TP, a na tym tle wyraźnie najgorszą sytuację Netii. Wysłaliśmy do TP pismo z żądaniem wyjaśnień. Porozumienie, jakie zawarł urząd z operatorem, miało doprowadzić do eliminacji dyskryminacji – mówi [b]Anna Streżyńska[/b], prezes UKE. TP nie potrafi jeszcze dokładnie wyjaśnić, co było przyczyną słabych wskaźników.

Reklama
Reklama

– Wszystkich operatorów traktujemy tak samo. Sprawdzamy, co było przyczyną takiego wyniku – powiedział tylko [b]Wojciech Jabczyński[/b], rzecznik TP.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama