Zamieszanie o KPI. Netia dyskryminowana?

Publikacja: 17.12.2010 16:26

[link=http://www.uke.gov.pl/_gAllery/36/56/36563/Analiza_KPI_3Q_2010-12-09.pdf]Ostatni raport[/link] na temat wskaźników jakości (KPI) usług hurtowych realizowanych przez [i]Telekomunikację Polską[/i] wywołał spore zamieszanie na rynku.

[i]Niepokojące są najniższe wartości zagregowanych KPI w przypadku największego konkurenta TP na rynku detalicznym – Netii. Przedstawione na wykresach dane mogą sugerować, iż TP gorzej traktuje lub wręcz dyskryminuje, swojego największego klienta (w stosunku do innych klientów). Dyskryminacja w poziomie obsługi dla Netii (najniższy poziom spośród powyższych operatorów) widoczna jest dla miesięcy: grudzień, styczeń, kwiecień, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień[/i] – napisał [b]Urząd Komunikacji Elektronicznej[/b] w komentarzu do raportu.

Poza Netią zestawienia UKE uwzględniają również poziom obsługi hurtowej [b]Polskiej Telefonii Cyfrowej[/b], [b]Telefonii Dialog[/b] oraz [b]PTK Centertel[/b] (spółki zależnej TP). Wobec każdego z tych operatorów UKE stwierdzał w niektórych miesiącach poziom obsługi odbiegający od średniej.

– Sprawa jest dla nas bardzo poważna, ponieważ obserwujemy znacznie gorsze KPI w obszarze hurtu niż detalu, a w związku z tym dyskryminację operatorów alternatywnych względem pionu detalicznego TP, a na tym tle wyraźnie najgorszą sytuację Netii. Wysłaliśmy do TP pismo z żądaniem wyjaśnień. Porozumienie, jakie zawarł urząd z operatorem, miało doprowadzić do eliminacji dyskryminacji – mówi [b]Anna Streżyńska[/b], prezes UKE. TP nie potrafi jeszcze dokładnie wyjaśnić, co było przyczyną słabych wskaźników.

– Wszystkich operatorów traktujemy tak samo. Sprawdzamy, co było przyczyną takiego wyniku – powiedział tylko [b]Wojciech Jabczyński[/b], rzecznik TP.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej