Zamieszanie o KPI. Netia dyskryminowana?

Publikacja: 17.12.2010 16:26

[link=http://www.uke.gov.pl/_gAllery/36/56/36563/Analiza_KPI_3Q_2010-12-09.pdf]Ostatni raport[/link] na temat wskaźników jakości (KPI) usług hurtowych realizowanych przez [i]Telekomunikację Polską[/i] wywołał spore zamieszanie na rynku.

[i]Niepokojące są najniższe wartości zagregowanych KPI w przypadku największego konkurenta TP na rynku detalicznym – Netii. Przedstawione na wykresach dane mogą sugerować, iż TP gorzej traktuje lub wręcz dyskryminuje, swojego największego klienta (w stosunku do innych klientów). Dyskryminacja w poziomie obsługi dla Netii (najniższy poziom spośród powyższych operatorów) widoczna jest dla miesięcy: grudzień, styczeń, kwiecień, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień[/i] – napisał [b]Urząd Komunikacji Elektronicznej[/b] w komentarzu do raportu.

Poza Netią zestawienia UKE uwzględniają również poziom obsługi hurtowej [b]Polskiej Telefonii Cyfrowej[/b], [b]Telefonii Dialog[/b] oraz [b]PTK Centertel[/b] (spółki zależnej TP). Wobec każdego z tych operatorów UKE stwierdzał w niektórych miesiącach poziom obsługi odbiegający od średniej.

– Sprawa jest dla nas bardzo poważna, ponieważ obserwujemy znacznie gorsze KPI w obszarze hurtu niż detalu, a w związku z tym dyskryminację operatorów alternatywnych względem pionu detalicznego TP, a na tym tle wyraźnie najgorszą sytuację Netii. Wysłaliśmy do TP pismo z żądaniem wyjaśnień. Porozumienie, jakie zawarł urząd z operatorem, miało doprowadzić do eliminacji dyskryminacji – mówi [b]Anna Streżyńska[/b], prezes UKE. TP nie potrafi jeszcze dokładnie wyjaśnić, co było przyczyną słabych wskaźników.

– Wszystkich operatorów traktujemy tak samo. Sprawdzamy, co było przyczyną takiego wyniku – powiedział tylko [b]Wojciech Jabczyński[/b], rzecznik TP.

[link=http://www.uke.gov.pl/_gAllery/36/56/36563/Analiza_KPI_3Q_2010-12-09.pdf]Ostatni raport[/link] na temat wskaźników jakości (KPI) usług hurtowych realizowanych przez [i]Telekomunikację Polską[/i] wywołał spore zamieszanie na rynku.

[i]Niepokojące są najniższe wartości zagregowanych KPI w przypadku największego konkurenta TP na rynku detalicznym – Netii. Przedstawione na wykresach dane mogą sugerować, iż TP gorzej traktuje lub wręcz dyskryminuje, swojego największego klienta (w stosunku do innych klientów). Dyskryminacja w poziomie obsługi dla Netii (najniższy poziom spośród powyższych operatorów) widoczna jest dla miesięcy: grudzień, styczeń, kwiecień, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień[/i] – napisał [b]Urząd Komunikacji Elektronicznej[/b] w komentarzu do raportu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu