Najwyższe udziały w rynku ogólnopolskiej oglądalności (dla widowni w wieku powyżej 4 roku życia) wciąż miały w październiku TVN (13,31 proc.), TVP1 (12,37 proc.), Polsat (12,35 proc.) oraz TVP2 (10,97 proc.). W porównaniu z wynikami rok wcześniej wszystkie te stacje odnotowały jednak spadki udziałów w rynku (TVN – o 2,58 pkt proc., Polsat – o 2,22 pkt proc., TVP2 – o 1,54 pkt proc., a TVP1 – o 1,33 pkt proc.). Łączny udział tzw. Wielkiej Czwórki sięgał w październiku 49 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 56,67 proc. – wynika z danych firmy badawczej Nielsen Audience Measurement.

Spadek udziałów największych na rynku stacji to stały trend, wynikający z rosnącej popularności coraz liczniejszych kanałów tematycznych.

Wzrosty odnotowywały tez m.in. „nowe” stacje nadające w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, która od końca lipca zastąpiła nadawanie analogowej w całym kraju. W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych stacji zmieściły się z tej oferty: TVN7 (3,58 proc. udziału, wzrost o 0,88 pkt proc.), TV Puls: (3,23 proc. udziału, wzrost o 0,68 pkt proc.) TV4 z udziałem na poziomie 2,94 proc. (wzrost o 0,64 pkt proc.), Polsat2 (1,81 proc., wzrost o 0,32 pkt proc.) i Puls2 (1,29 proc. udziałów, wzrost o 1 pkt proc.).