Wraz ze skokowym wzrostem liczby użytkowników komórkowej sieci Free, grupa Iliadu zanotowała skokowy wzrost przychodów: o 48,6 proc. do 3,15 mld euro.
Z powyższej kwoty blisko 844 mln euro przypadło właśnie na nowy mobilny biznes. Komórkowy Free około 14 proc. przychodów odnotował przy tym ze sprzedaży terminali.
Grupa poprawiła też o 11 proc. do 921 mln euro wynik EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację), ale przyznaje, że biznes komórkowy miał stratę.Wyniosła ona 46,1 mln euro.
Przez niecały rok od uruchomienia, mobilny Free zdobył 5,2 mln użytkowników i około 8-proc. udział w rynku (te dane Iliad podał już w lutym). 50 proc. użytkowników Free przeniosło numer od konkurencji.
Iliad odnotował także wzrost przychodów z telefonii stacjonarnej: powiększyły się one o 9,4 proc. do 2,32 mld euro (w 2011 r. rosły o 4,1 proc.). I tutaj, zdaniem telekomu, procentuje dobra reputacja marki Free, którą operator wykorzystuje również do sprzedaży usług stacjonarnego szerokopasmowego Internetu. Liczba abonentów usługi to 5,36 mln, z czego 5,17 mln to abonenci usługi pod marką Free. Pozostali korzystają z planu „Alicja”, choć spora część (140 tys.) w ubiegłym roku zmigrowała do Free.