Reklama
Rozwiń

MEC:ponad połowa internautów surfuje po sieci w czasie oglądania tv

Do Internetu wchodzi do sieci z tabletu lub smartfona podczas oglądania tradycyjnej telewizji już większość, bo 59 proc. internautów (a 73 proc. wszystkich osób korzystających z sieci ma zwyczaj używania kilku urządzeń na raz) – wynika z badania Multiscreen Study domu mediowego MEC.

Publikacja: 24.11.2015 08:00

To wyższy odsetek niż analogiczne na Węgrzech (51 proc.) czy w sąsiednich Czechach (38 proc.), porównywalny do rosyjskiego (60 proc.), choć jednocześnie znacznie niższy niż w Rumunii (gdzie wynosi aż 79 proc.). To rodzi pytanie o jakość zarówno badań oglądalności telewizji, jak i skuteczności reklam telewizyjnych, na które w Polsce firmy wciąż wydają połowę wszystkich pieniędzy inwestowanych w kampanie reklamowe). Z badania wynika, że aż 68 proc. osób, które „przełączają się” w czasie oglądania telewizji na tablet lub komórkę, robi to nie tylko gdy ogląda reklamy, ale także w czasie śledzenia programów czy filmów. Jedna czwarta wprost deklaruje jednak, że do Internetu wchodzi wtedy gdy ruszają przerwy reklamowe (w Rumunii jest to jeszcze więcej, bo aż 38 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości