MEC:ponad połowa internautów surfuje po sieci w czasie oglądania tv

Do Internetu wchodzi do sieci z tabletu lub smartfona podczas oglądania tradycyjnej telewizji już większość, bo 59 proc. internautów (a 73 proc. wszystkich osób korzystających z sieci ma zwyczaj używania kilku urządzeń na raz) – wynika z badania Multiscreen Study domu mediowego MEC.

Publikacja: 24.11.2015 08:00

To wyższy odsetek niż analogiczne na Węgrzech (51 proc.) czy w sąsiednich Czechach (38 proc.), porównywalny do rosyjskiego (60 proc.), choć jednocześnie znacznie niższy niż w Rumunii (gdzie wynosi aż 79 proc.). To rodzi pytanie o jakość zarówno badań oglądalności telewizji, jak i skuteczności reklam telewizyjnych, na które w Polsce firmy wciąż wydają połowę wszystkich pieniędzy inwestowanych w kampanie reklamowe). Z badania wynika, że aż 68 proc. osób, które „przełączają się” w czasie oglądania telewizji na tablet lub komórkę, robi to nie tylko gdy ogląda reklamy, ale także w czasie śledzenia programów czy filmów. Jedna czwarta wprost deklaruje jednak, że do Internetu wchodzi wtedy gdy ruszają przerwy reklamowe (w Rumunii jest to jeszcze więcej, bo aż 38 proc.).

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?