MEC:ponad połowa internautów surfuje po sieci w czasie oglądania tv

Do Internetu wchodzi do sieci z tabletu lub smartfona podczas oglądania tradycyjnej telewizji już większość, bo 59 proc. internautów (a 73 proc. wszystkich osób korzystających z sieci ma zwyczaj używania kilku urządzeń na raz) – wynika z badania Multiscreen Study domu mediowego MEC.

Publikacja: 24.11.2015 08:00

To wyższy odsetek niż analogiczne na Węgrzech (51 proc.) czy w sąsiednich Czechach (38 proc.), porównywalny do rosyjskiego (60 proc.), choć jednocześnie znacznie niższy niż w Rumunii (gdzie wynosi aż 79 proc.). To rodzi pytanie o jakość zarówno badań oglądalności telewizji, jak i skuteczności reklam telewizyjnych, na które w Polsce firmy wciąż wydają połowę wszystkich pieniędzy inwestowanych w kampanie reklamowe). Z badania wynika, że aż 68 proc. osób, które „przełączają się” w czasie oglądania telewizji na tablet lub komórkę, robi to nie tylko gdy ogląda reklamy, ale także w czasie śledzenia programów czy filmów. Jedna czwarta wprost deklaruje jednak, że do Internetu wchodzi wtedy gdy ruszają przerwy reklamowe (w Rumunii jest to jeszcze więcej, bo aż 38 proc.).

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10