Wprowadzony w ubiegłym roku m.in. na holenderski rynek nowatorski dekoder UPC pod nazwą Horizon wciąz sprawia problemy konsumentom – informuje serwis Telecompaper.

Opublikował on  wynik badania satysfakcji użytkowników Horizona, przeprowadzonego przez holenderską organizację konsumencką Consumentenbond. Z badania wynika, że 75 proc. użytkowników dekodera narzeka na problemy z powolnie działającym menu, 61 proc. na  nieintuicyjny interfejs użytkownika, a 59 proc. na incydentalne zawieszanie urządzenia. W panelu badawczym brała udział ponad 500-osobowa grupa użytkowników Horizona.

Consumentenbond monitoruje działanie nowej usługi UPC od chwili wprowadzenia dekodera na holenderski rynek jesienią zeszłego i co pewien czas raportuje problemy z tym urządzeniem. Użytkownicy wspominali wylogowanie urządzenia z sieci dostępu do internetu, problemy z dostępem do usług VOD i catch-up TV.

UPC zapowiada dużą aktualizację firmware’u, jaki steruje urządzeniem latem bieżącego roku. Operator obiecuje, że ta operacja zlikwiduje problemy.