KOMENTARZ: Warto mocno stąpać po ziemi

Publikacja: 10.12.2010 09:52

Ostatnio mocno eksploatujemy temat technologii LTE na łamach naszego serwisu. Nic dziwnego – trzeba jakoś obsłużyć marketingową ofensywę producentów sprzętu i aktywność operatorów „kojarzonych” z [b]Zygmuntem Solorzem-Żakiem[/b]. Zobaczmy. Jedna z pierwszych sieci LTE na świecie. Pierwsza na częstotliwości 1800 MHz, pierwszy modem LTE 1800. Niedawno wskazywałem tutaj, że warto przestać pompować marketingową bańkę, skoro w Polsce z sieci czwartej generacji nie korzystają jeszcze żadni klienci.

Pompowanie jednak, a eksperci wygłaszają opinie oderwane od realiów. – Wasz kraj jest w czołówce pod względem rozwoju szerokopasmowego mobilnego Internetu w technologii LTE – przekonywał na łamach [b]„Gazety Wyborczej”[/b] [b]Alan Hadden, szef Global Mobile Suppliers Association[/b]. Tę nieco kurtuazyjną opinię warto skonfrontować z realiami. Na przykład zestawiając opinię o Polsce jako jednym z liderów LTE np. z wdrożeniami tej technologii w Skandynawii czy USA, gdzie broadband na LTE jest już w salonach operatorów. Czy w Polsce mogę kupić modem LTE i zapewnić sobie łączność w laptopie np. z następnej konferencji prasowej? Czy raczej zamiast tego muszę zmagać się z niestabilnymi połączeniami 3.5 G, kapryśnymi niczym nastolatka? Właśnie.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej