ACMA, australijski odpowiednik połączonych UKE i KRRiT, formalnie ostrzegł wirtualnego operatora Lycamobile, że może zostać ukarany za nieprawidłowości w naliczaniu opłat za usługi użytkownikom – informuje serwis Cellular-news.com.
Zasady dotyczące billingów stanowią bowiem część tzw. Telecommunications Consumer Protections Code (TCP Code), czyli zestawu obowiązków, jakich przestrzegać muszą operatorzy by zadbać o bezpieczeństwo użytkowników.
W okresie od stycznia do końca września 2013 r. system billingowy Lycamobile nie zawsze działał poprawnie i zdarzało się, że nie rozróżniał numerów komórkowych od stacjonarnych zaczynających się od cyfry „4”.
W efekcie MVNO uzyskał około 13,4 tys. dol. nienależnego mu przychodu, a użytkownicy tyle przepłacili. Statystyczna nadpłata nie była znacząca (i zapewne także trudno ją było zauważyć w rachunku), ponieważ problem dotyczył ponad 12,5 tys. klientów.
Ponieważ Lycamobile powiadomił o problemie ACMA i zwrócił pieniądze użytkownikom regulator nie wyciągnął wobec operatora konsekwencji innych niż publiczne napiętnowanie.