63 proc. polskich internautów ma smartfon

Publikacja: 15.10.2013 17:20

Badanie Wave 7 przedstawia preferencje dotyczące urządzeń za pomocą, których internauci łączą się z siecią. Wynika z niego, że 63 proc. (w porównaniu z 22 proc. w 2011 roku) polskich internautów ma smartfona, z którego może korzystać do połączenia, a 30 proc. posiada tablet. Użytkowników niewielkich monitorów dotykowych jest trzy razy więcej niż dwa lata temu.

Smartfon najczęściej używany jest do poszukiwania informacji, a coraz mniej osób korzysta z urządzenia jako z podręcznego GPS-a. Niechętnie też za pomocą tego sprzętu Polacy robią zakupy.

Poprzednie badanie, przeprowadzone dwa lata temu, informowało, że krajowy rynek nasycony jest laptopami i netbookami w 71 proc.. Tegoroczne statystyki wskazują, że odsetek nasycenia wzrósł o 14 punktów procentowych i wynosi już 85 proc. Dane te pokrywają się z informacjami przekazanymi niedawno przez Ericssona o penetracji rynku przez laptopy.

Badanie Wave 7 wskazuje, że urządzenia z dostępem do Internetu są integralną częścią życia towarzyskiego aż 42 proc. Polaków.

Media społecznościowe służą nie tylko do poznawania i podtrzymywania znajomości, ale również do obserwowania działań podmiotów mających swoje konta na portalach. W zamian za przyłączenie się do grona fanów lub miłośników, internauci liczą na dodatkowe rabaty i prawo pierwszeństwa jeśli chodzi o informowanie o nowościach i promocjach dotyczących marki.

Mimo dużej otwartości na nowe kanały komunikacji wynikające z połączenia z internetem, dwóch na trzech internautów boi się o swoje dane osobowe. Zaniepokojenie budzi ilość stron, portali i serwisów, które zmuszają do informowania o sobie, a następnie udostępniają lub wykorzystują samodzielnie dane, bez bezpośredniego informowania osoby, która te dane udostępnia. Co trzeci Polak zgadza się jednak na weryfikowanie swojej lokalizacji, mając nadzieję, że będzie dodatkowo za to wynagradzany.

Wave 7 jest kolejnym, przeprowadzanym co dwa lata, badaniem domu mediowego Universal McCann. Tegoroczna edycja została zrealizowana w 65 krajach, a przebadanych zostało 49 tys. aktywnych internautów. Na podstawie ich odpowiedzi i opinii powstają zestawienia przyzwyczajeń osób korzystających z Internetu.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10