Strategia, czy dobre prawo? Jeszcze o artykule 139 PT

Mój debiut na stronach rpkom.pl był polemiką z artykułami Ryszarda Hordyńskiego z A.T. Kearney, ale w ostatecznym rozrachunku chodziło o to, aby dyskusje na temat regulacji telekomunikacji były bardziej uporządkowane, aby w jak największym stopniu brały pod uwagę rzeczywistość rynkową oraz zasady, cele i procedury regulacji tak, jak zostały one określone w dyrektywach unijnych. W konsekwencji operator zasiedziały, najbardziej ze wszystkich przedsiębiorców telekomunikacyjnych poddany regulacji, nie powinien budować swojej strategii na oczekiwaniu, że konsultacje na temat ewentualnej rewizji listy rynków podatnych na interwencję regulacyjną ex ante stanie się okazją to przemyślanie na nowo całego podejścia do regulacji

Publikacja: 13.12.2012 07:00

Strategia, czy dobre prawo? Jeszcze o artykule 139 PT

Foto: ROL

Ponieważ Ryszard Hordyński zakończył jeden ze swoich artykułów stwierdzeniem, że „nadrzędnym działaniem powinno być stworzenie strategii rozwoju internetu szerokopasmowego w Polsce” pozwoliłem sobie przypomnieć, że „to stanowienie dobrego prawa jest par excellence zadaniem państwa”. Wydarzenia minionych tygodni pokazały jednak, że tego rodzaju strategia jest naszą jedyną nadzieją, bo na dobre prawo nie ma co liczyć. A może uchwalona w piątek, 16 listopada 2012 r. ustawa nowelizująca ustawę Prawo telekomunikacyjne, to już realizacja tej postulowanej strategii?

Pozostało jeszcze 96% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10