Reklama
Rozwiń

Komisja akceptuje regulacje rynku radiodyfuzji

Komisja Europejska zaakceptowała projekt nowej decyzji regulacyjnej Urzędu Komunikacji Elektronicznej odnośnie rynku transmisji sygnału telewizyjnego i radiofonicznego i pozycji na nim Emitela, spółki z grupy TP.

Publikacja: 14.04.2010 00:00

UKE stwierdził dominującą pozycję (SMP, ang. significant market power) operatora. Emitel kontroluje ponad 80 proc. tego rynku. Zdaniem UKE w segmencie transmisji sygnału z nadajników średniej i małej mocy – gdzie konkurencja jest najsilniejsza – ceny spadają szybciej, a ceny proponowane przez Emitela są najniższe. W segmencie transmisji z nadajników dużej mocy Emitel jest silniejszy, a jego ceny mniej korzystne dla nadawców.

Akceptując projekt nowej decyzji regulacyjnej dla Emitela Komisja Europejska wezwała UKE do uważnego monitorowania sytuacji na rynku i cen, które – choć powoli – jednak spadają. Zdaniem Komisji zasadne jest rozważanie w najbliższym czasie możliwości deregulacji choć niektórych segmentów rynku, na którym konkurencja działa najskuteczniej. Komisja kwestionuje również, czy UKE słusznie postępuje, nie biorąc pod uwagę w analizie wpływu na rynek radiodyfuzji dostępności sygnału telewizyjnego dla odbiorców końcowych w sieciach kablowych i satelitarnych. Wreszcie Komisja oczekuje, że polski urząd sprecyzuje zasady szacunków kosztów działania operatora SMP.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama