Telewizja Osobista na dopalaczu HBO

Jutro Netia wprowadza do sprzedaży nowe usług TV oparte na urządzeniu domowym zwanym Netia Player oraz dostępie do serwisu VoD HBO. Dzięki temu operator liczy na nowy strumień przychodów nie tylko od klientów poza zasięgiem swojej sieci IPTV, a w przyszłości może również od abonentów innych operatorów.

Publikacja: 08.11.2011 14:27

Telewizja Osobista na dopalaczu HBO

Foto: ROL

Jutro ruszy kampania towarzysząca promocji „Internet z HBO GO”, wraz z którą Netia wprowadza na rynek nową usługę telewizyjną. Alternatywny operator telekomunikacyjny proponuje teraz swoim klientom nową usługę pod nazwą Telewizja Osobista (tak będzie komunikowana w działaniach promocyjnych).

W maksymalnie dostępnej wersji składa się na nią zestaw domowy: router plus STB pod nazwą Netia Player wyposażony m.in. w tuner naziemnej telewizji cyfrowej, funkcjonalność sieciowe pamięci masowej, odtwarzacza multimediów. Usługi, to dostęp do standardowych pakietów telewizyjnych IPTV, kilka widgetów do popularnych serwisów społecznościowych i informacyjnych (m.in. Facebooka, YouTube’a, Plotka.pl, Gazety.pl). Rolę serwisu VoD odgrywają aplikacje klienckie do płatnych serwisów internetowych, takich jak Kinoplex.pl (Agora), czy Ipla.pl (Polsat) oraz – nowość na polskim rynku – do HBO GO – serwisu VoD globalnego nadawcy.

W takiej maksymalnej wersji usługi abonent będzie ponosił koszt Netia Playera (wraz z abonamentem za HBO GO) w wysokości 29,90 zł brutto miesięcznie (w promocji 2 miesiące za złotówkę) oraz opłaty za pakiet triple play. W wersji maksymalnej jednak – czyli z dostępem do IPTV – usługa dostępna jest tylko w sieci NGA operatora, która obecnie ma zasięg przeszło 300 tys. HP.

Netia Player będzie udostępniany także pozostałym abonentom usług dostępowych Netii (w sieci własnej i TP, stacjonarne i WiMAX), o minimalnej rekomendowanej przepływności 2 Mb/s. Oni będą mogli korzystać z serwisów VoD, DVB-T, widgetów i HBO Go. W tym wypadku abonent zapłaci za łącze dostępowe i 29,90 zł miesięcznie za STB i abonament za HBO GO (Netia będzie również dystrybuować sam dostęp do HBO GO za 24,90 zł brutto miesięcznie). W tym wypadku zasięgiem usługi jest zasięg BSA w sieci Telekomunikacji Polskiej i kilkaset tysięcy własnych łączy Netii.

– Netia Playera będziemy dystrybuować tylko do naszej własnej bazy abonenckiej. Nie zdecydowaliśmy jeszcze, czy byłoby efektywne zaoferowanie go abonentom usług dostępowych innych operatorów – powiedział Grzegorz Esz, członek zarządu ds. komercyjnych Netii. Ciekawostką jest, że Netia umożliwia komunikację dekodera z routerem nie tylko łączem ethernetowym, ale także w sieci WiFi (standard „n”), choć przedstawiciele operator przyznają, że nie w każdych warunkach takie połączenie będzie wystarczająco stabilne do transmisji wideo.

Korzystanie z internetu w ten sposób nowością dla Polaków nie jest.  Ale, uzyskać efekt konsument do tej pory musiał sam zadbać o skompletowanie wszystkich potrzebnych urządzeń i usług samodzielnie.  Netia chce wyręczyć osoby, którym brakuje do tego umiejętności, energii.  – Chcemy dotrzeć z usługą do szerokiego grona odbiorców – tłumaczy Grzegorz Esz. Nie sprecyzował jednak, na jak liczne grono klientów usługi liczy spółka. – Na spore – mówił tylko.

Netia zaprezentowała też ceny dwóch nowych pakietów usług triple play, skomponowanych w oparciu o Netia Playera.  Tzw. Pakiet Idealny, złożony m.in. z 81 kanałów telewizyjnych, poszerzony o 11 kanałów sportowych z 5 pakietami premium to koszt 129,9 zł brutto. Z kolei Pakiet Prestiżowy – all inclusive – kosztować będzie 169,9 zł brutto miesięcznie.

Przedstawiciele spółki nie ujawnili planów sprzedażowych, ani inwestycji, jakie firma zamierza ponieść na wprowadzenie i rozwój usługi. Sam Netia Player kosztuje Netię „kilkaset złotych”. Dziś w jej promowaniu wspiera Netię  partner – HBO. Grzegorz Esz przyznał jednak, że Netia liczy, iż Netia Player będzie sprzedawał się szybciej niż, dzisiaj usług TV, ponieważ zasięg będzie znacznie większy.

W grudniu br. Netia doposaży Netia Playera w sieciowę nagrywarkę PVR oraz funkcję catch-up TV. Operator liczy, że kolejne widety content providerów będą przybywać w tempie po kilka kwartalnie, a więc na koniec 2012 r. może ich być 20-30.

Jutro ruszy kampania towarzysząca promocji „Internet z HBO GO”, wraz z którą Netia wprowadza na rynek nową usługę telewizyjną. Alternatywny operator telekomunikacyjny proponuje teraz swoim klientom nową usługę pod nazwą Telewizja Osobista (tak będzie komunikowana w działaniach promocyjnych).

W maksymalnie dostępnej wersji składa się na nią zestaw domowy: router plus STB pod nazwą Netia Player wyposażony m.in. w tuner naziemnej telewizji cyfrowej, funkcjonalność sieciowe pamięci masowej, odtwarzacza multimediów. Usługi, to dostęp do standardowych pakietów telewizyjnych IPTV, kilka widgetów do popularnych serwisów społecznościowych i informacyjnych (m.in. Facebooka, YouTube’a, Plotka.pl, Gazety.pl). Rolę serwisu VoD odgrywają aplikacje klienckie do płatnych serwisów internetowych, takich jak Kinoplex.pl (Agora), czy Ipla.pl (Polsat) oraz – nowość na polskim rynku – do HBO GO – serwisu VoD globalnego nadawcy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy